vergelijk, kies en maak een afspraak

3 reviews geplaatst

Review dit bedrijf!

5 5
Als ik -5 sterren had kunnen geven had ik dat gedaan. Het begon allemaal met een apk, onderhoudsbeurt en wat kleine reparaties. Nog geen anderhalve week later reden we op de snelweg en gaf de auto een melding dat de oliedruk te laag was. Vanaf de vluchtstrook de garage gebeld, we hadden hem immers 'net' opgehaald van reparatie en onderhoud. Johan zei 'dat is waarschijnlijk de sensor, als het oliepeil goed is en je ziet geen lekkage, kun je gewoon doorrijden, dan kijken we er vrijdag wel even naar' we hadden namelijk die vrijdag een afspraak staan voor een grotere reparatie. Mijn vriend heeft letterlijk 3x gevraagd of Johan zeker wist dat hij door kon rijden, dat wist ie zeker, hij stond op luidspreker, ik heb het hem zelf horen zeggen. Wij naar een veilige plek gereden om uit te stappen, onder de kap gekeken, oliepeil was goed, geen lekkage te zien, dus we konden doorrijden volgens Johan. Echter op plaats van bestemming vertrouwde mijn vriend het toch niet helemaal en heeft hij de wegenwacht gebeld. Er bleek iets met de oliepomp te zijn, er kwam geen olie ín het motorblok, de auto had kilometers zonder olie gereden. Auto naar de garage, leenauto mee, prima zou je denken. Het blok bleek total loss, mijn vriend kon een proefrit maken met een occasion die ze hadden staan, dan zouden ze hem matsen met de prijs, zijn eigen auto zou naar een handelaar gaan. Hij proefgereden, flinke twijfel, knoop doorgehakt, daarna trokken ze de auto terug uit de verkoop, bleek van alles te mankeren. Lijkt mij dat je dat checkt vóór je hem aanbiedt, maar goed... de leenauto die hij mee had, werd eigenlijk alleen intern gebruikt, dit was officieel geen leenauto voor klanten. Toen mijn vriend een nachtdienst moest draaien, heeft deze het onderweg begeven, deed niks meer. Wegenwacht gebeld, leenauto aan de kant, opgehaald door een collega voor zijn dienst. Hij de volgende ochtend bellen, er werd beloofd dat hij voor het weekend een andere leenauto zou hebben. Kijk, dat mijn vriend avonddienst had en hem zaterdagochtend pas op had kunnen halen, prima, maar dan verwacht je uiterlijk zaterdagochtend een telefoontje. Dit bleef echter uit, ik was er extreem klaar mee, zo ga je niet met klanten om. Ik ben echt niet van 'klant is koning' maar ik verwacht toch wel een correcte behandeling. Vooral omdat de eigen auto door het 'advies' van Johan in elkaar was gelopen. Mijn vriend is het type persoon dat alles graag netjes en beschaafd op wil lossen, ik ben dat niet, vooral niet als ik boos ben, daarbij had mijn vriend beschaafd al geprobeerd. Ik ben daarheen gelopen met de mededeling dat ik de leenauto op kwam halen. John verwees me meteen door naar Johan, en die keek me aan alsof hij water zag branden. Ik zei tegen hem dat hij wel schaapachtig kon kijken, maar de eigen auto was door zijn fout naar de getver, ik ging niet weg zonder sleutel. 'Waar moet ik een leenauto vandaan halen dan?' Ik was klaar met dit gezeik, dus ik heb meteen teruggezegd 'nou, ik kijk zo eens om me heen, ik tel er een stuk of 20' Ja, ik heb flink stennis geschopt, nee dat was niet netjes, maar beschaafd had ook nog niks opgeleverd. Ik moest mee naar de personeelskantine zodat ik uit het zicht van andere klanten was, maar dat je me niet kunt zien, zegt niet dat je me niet kunt horen. Johan dacht me tegen te kunnen sprrken met 'hij is zelf doorgereden... hij heeft die Matiz gratis meegekregen... tja, de koppeling was ook al niet goed...' je kunt lullen wat je wilt, erken je fout en los het naar behoren op. Hij noemde Peugot ook een 'onbetrouwbaar kutmerk' maar heeft wel een Peugot van RUIM 10.000 euro in de showroom staan. Hoe integer ben je als je niet instaat voor wat je repareert/verkoopt? Ik ben flink uit mijn pan gegaan, Johan belde mijn vriend 'met haar doen we geen zaken, kun je even komen?' Ik ben in de showroom op mijn vriend gaan wachten, nadat ik met mijn hele ziel de deur dicht had geslagen, de akoestiek in de werkplaats was werkelijk fantastisch. John en Johan stonden tegen elkaar 'het lijkt me beter als ZIJ naar buiten gaat' dus heb even benadrukt dat 'ZIJ' niet weggaat zonder sleutel. Toen mijn vriend kwam moesten we meteen mee naar de kantine, íneens was er op magische wijze een leenauto (die ook iets mankeerde, we konden de melding negeren, 'jij hebt het ook gehoord, met die melding kun je doorrijden' dus ik benadrukte hem dat ik hem bij die oliemelding ook prima had verstaan), er zou kostenloos een ander motorblok in de eigen auto worden gezet... ineens kon het allemaal wel. Dan denk je: nu is het klaar, er gaat een ander blok in, het is opgelost. Maar nee, temperatuur van de motor was hoog en niet stabiel, hij stonk. Wat denk je? Oliefilterhuis lek. Dus even, je laat het ene blok in de getver lopen met een olieprobleem, het volgende blok, voor dezelfde klant, kijk je niet na op olieproblemen... Johan zei 'dat blok moet inslijten, als je er iets aan merkt, wat dan ook, meteen bellen dan halen we hem op en krijg je een leenauto' klinkt top, in theorie. In de praktijk reageerde John met 'wat had je dan verwacht, er hangt een sloopblok in' toen mijn vriend langs ging omdat het blok erg veel olie verbruikte, om te laten checken of dat allemaal wel goed ging. Wat is dat voor antwoord?!
Ik ben meer dan klaar met deze gasten, ik hoop dat ze op kunnen doeken. Het gaat niet om hoeveel je 'goed' hebt gedaan, maar om hoe je je fouten afhandelt.
Geplaatst door op 14 mrt. 2023 15:09
5 5
prima, snelle service
Geplaatst door op 9 okt. 2011 21:22
5 5
Prima service, snel helpen bij problemen
Geplaatst door op 9 okt. 2011 19:34

Review dit bedrijf!

Deze garage haalt een uit 10 met 3 reviews
. (2 positiefen1 negatief