vergelijk, kies en maak een afspraak

10 reviews geplaatst waarvan 1 zonder opmerkingen

Review dit bedrijf!

2 van de 2
Nwe Kia Niro gekocht; als kado geen bos bloemen, maar 7 jaar lang wekeleijks je auto komen wassen!
Als dat geen klantenbinding is..
Geplaatst door op 27 jul. 2020 11:00
1 van de 2
Mijn vriendin en ik zijn de bezitters van een Kia Rio uit 2005 (facelift-editie). Vorig jaar maakte ik voor deze auto een afspraak bij Autobedrijf Jan van Werkhoven BV in Houten. Eerst zou een grote beurt met APK-keuring gedaan worden, en afhankelijk van de toestand van de auto zou ik vervolgens een besluit nemen over het al dan niet vervangen van de koppeling. Ook zou even naar de OBD gekeken worden omdat het lampje onregelmatig ging branden en weer uitging terwijl er niets aan het rijgedrag te merken was. De auto deed dit zowel op gas als op benzine rijdend. Ook de remmen zouden extra bekeken worden in verband met een bonkend geluid en het gevoel alsof er iemand onder tegen het rempedaal aan sloeg. Ik kreeg de auto weer terug, ruim € 1.000 armer met de mededeling dat de auto goedgekeurd was maar dat de APK-afmelding niet gelukt was vanwege een computerstoring. Maar als ik toch terug kwam voor die koppeling zouden ze tegelijk de afmelding doen. Het bonkende geluid bij het remmen zat er nog en het motormanagementlampje leidde weer een eigen leven. Dus rond 18 december heb ik de auto opnieuw gebracht. Halverwege de route naar Houten, ging het alarm af van de LPG dat het gas op was, waarop ik overschakelde op benzine. Verder niet meer over nagedacht en de auto om 08:00 uur afgeleverd bij dit bedrijf. Uiteindelijk kwam rond 14:00 uur het verlossende nieuws: De twee weken eerder goedgekeurde (alleen het afmelden was niet gelukt) auto was nu afgekeurd. Op gas reed hij helemaal niet meer. Waarop ik aangaf dat mij dat niet verbaasde omdat er geen LPG in zat. Nadat de garagist nog enige tijd heeft geprobeerd mij ervan te overtuigen dat er wel gas in zat, kwamen we uiteindelijk samen tot de conclusie dat de gastank toch echt leeg was. Vanwege vreemde meetwaarden en de OBD had men ondertussen al de lambdasonde (achter) vervangen. Na gas bijgevuld te hebben een nieuw telefoontje: het was nog steeds niet goed, dus was de auto weggebracht naar een LPG-specialist in Bunnik. Het was uiteindelijk 21 december dat ik de auto weer op kon halen. Hij was helemaal in orde en APK-afgemeld aldus de garagist. Ik kon € 677,39 armer met de auto weer naar huis. Zodra ik de A27 op wilde rijden was het echter of er een begrenzer werd ingeschakeld. Met het gas op de plank kon ik na ongeveer 10 minuten een snelheid bereiken van 80 km per uur. Zowel voor gas als op benzine. Levensgevaarlijk! Daarnaast klonk de motor heel licht als een soort naaimachine of grasmaaiertje of zo. Het was inmiddels weekend en het bedrijf was onbereikbaar. Dus na het weekend de auto weer terug gereden. Weer een halve dag later bericht: Het LPG-bedrijf had de verkeerde software erin gezet. Nu was het hersteld en kon ik de auto weer ophalen. Het bonkende geluid bij het remmen bleek niet afkomstig van een kromme remschijf (diagnose garagebedrijf van Werkhoven) maar van twee gebroken ABS-ringen (diagnose Kwikfit Velp), die door diezelfde Kwikfit zijn vervangen, en waarmee de auto weer normaal remt. De auto reed nu wel weer redelijk normaal, maar de oorspronkelijke OBD-storing zat er nog en had dus kennelijk niet te maken gehad met de vervangen lambdasonde. Toen we drie maanden later in Frankrijk waren geweest, flitste op de terugweg in een scherpe lange bocht opeens even het olielampje aan. Direct gestopt bij een benzinestation 300 meter verderop en olie gepeild. Helemaal droog! Drie maanden na een grote beurt! Olie bijgevuld tot max en oh wonder: het vreemde motorgeluid verdween en op benzine rijdend geen storingslampje meer van het OBD. Hierop contact opgenomen met van Werkhoven en mijn geld terug geëist. Hier haalde hij z'n schouders over op en vond dat hij dat zo van zo'n afstand niet kon beoordelen en dat een oudere auto nou eenmaal wat meer olie verbruikt. Mijn geld terug was al helemaal niet aan de orde wat hem betrof. Reden voor mij om maar eens even aan te zien hoeveel ik kan rijden zonder olie bij te vullen. Sinds ik in maart terugrijdend uit Frankrijk de olie heb bijgevuld, heb ik vorige week olie bijgevuld omdat hij nu iets boven min stond. Eigenlijk had ik nog kunnen wachten tot de volgende beurt over twee weken. Dus het is onbestaanbaar dat indien bij de grote beurt de olie vervangen was zoals beweerd door van Werkhoven, het carter volledig droog zou staan na drie maanden, uitgaand van het gebruik van en verbruik door de auto tot op heden. Op gas rijdend bleef de auto na de reparatie overigens kuren vertonen, en ik ben uiteindelijk vorige week naar de installateur van de gasinstallatie gereden, Vogel in Son. Die hebben in drie kwartier tijd het railtje waar de injectoren in zitten vastgeschroefd vervangen, de juiste software erop gezet (foute versie en foute instellingen onder verantwoordelijkheid van uw dealer door LPG-bedrijf in Bunnik erop gezet) en deze op maat ingesteld en de aftakking van toerenteller naar gasinstallatie hersteld. Vervolgens bleek er een stokoude versie te draaien als ECU, dus deze is ook vervangen door de juiste versie. Ten slotte een proefrit en een viergasmeting gedaan en jawel de auto rijdt nu als nieuw. Geen storingslampjes meer. Prima! U zult begrijpen dat ik nogal wat vraagtekens heb bij het werk geleverd door Jan van Werkhoven en waarvoor ik alles bij elkaar ruim € 1.600 heb moeten betalen. Aangezien hij niet bereid is mijn vragen te beantwoorden, leg ik ze maar in het openbaar hier (en separaat bij de RDW en de BOVAG-geschillencommissie) neer: 1. wat vindt u van de vakbekwaamheid van autotechnici die na een halve dag sleutelen aan een auto nog niet in staat zijn te constateren dat de LPG-tank leeg is, terwijl de indicator in de auto dat gewoon door middel van een rood lampje aangeeft? 2. wat vindt u van die vakbekwaamheid indien men niet in staat is twee gebroken ABS-ringen te diagnosticeren? 2. wat vindt u er van dat op de factuur vermelde zaken als olie verversen niet zijn uitgevoerd? 3. welke "reparaties" zijn er nog meer ten onrechte uitgevoerd en/of gefactureerd? 4. wat vindt u er van dat een klant een door dit bedrijf APK-goedgekeurde auto meekrijgt die levensgevaarlijk is, niet harder dan 80 km per uur kan en van 0-80 gaat in 10 minuten? U zult begrijpen dat ik uiterst ontevreden ben en geschokt. Niet alleen vanwege het gevoel opgelicht te zijn, maar ook door het APK-afmelden bij de RDW van een auto die nooit afgemeld had mogen worden in die toestand. En vervolgens die auto rustig meegeven aan de klant, terwijl men bij het terugrijden van de auto van Bunnik naar het garagebedrijf de problemen zelf heeft moeten ondervinden. Of er sprake is van boze opzet of van onbekwaam personeel, maakt mij niet eens zo heel veel uit. Het is voor mij reden genoeg om iedereen af te raden zaken te doen met dit bedrijf.
Geplaatst door op 16 mei 2017 11:26
1 van de 2
zie voorgaande opmerking
Geplaatst door op 24 aug. 2014 16:16
2 van de 2
Kleine beurt en APK laten doen. Allemaal keurig voor elkaar. De auto gratis gewassen en uitgezogen retour.

Super !!!!

Groetjes Carina
Geplaatst door op 17 sep. 2013 11:48
2 van de 2
een echte TOP dealer waar het allemaal klopt!!

Ga zo door!!

gr. Rianne
Geplaatst door op 17 sep. 2013 11:02
2 van de 2
een echte TOP dealer waar het allemaal klopt!!

Ga zo door!!

gr. Rianne
Geplaatst door op 17 sep. 2013 11:02
2 van de 2
Reactie op beoordeling Dhr H.H Glas van 14 dec 2012,

Vandaag heeft Dhr. Glas zijn ongelijk moeten erkennen en de factuur ruim twee keer moeten betalen, (inclusief bijkomende kosten).
Deze man heeft een grote fantasie, collega dealers pas op voor deze man.
Voor nadere informatie bel gerust.

Met vriendelijke groet,

Autobedrijf Jan van Werkhoven
J.H. van Werkhoven

Geplaatst door op 2 sep. 2013 20:03
2 van de 2
Je brengt je auto voor een grote beurt, de lak raakt beschadigd omdat er tegen mijn uitdrukkelijke wens toch door de wasstraat gegaan is en de werkzaamheden worden dusdanig uitgevoerd dat de auto krakend en piepend meegenomen moet worden. Je schrijft je klacht aan de eigenaar van de zaak waarbij de factuur niet word voldaan resulteert in het volgende; incassobureau neemt contact op en krijgt de brief met bezwaar, laat vervolgens niets meer horen en het volgende incassobureau meld zich. Dit incassobureau staat om 07:30 uur voor je woning te posten tot je naar buiten komt, gaat tekeer tegen je en neemt fotos van je vrouw en kind die aan de ontbijttafel zitten...eerder had Jan van Werkhoven al gebeld met bedreigingen. Dit soort gangsterpraktijken houd deze meneer erop na! Mensen, deze garage doet zn werk niet goed en accepteerd dat niet met alle vreemde gevolgen vandien. Pas op voor deze man!
Geplaatst door op 14 dec. 2012 13:02
1 van de 2
Weten dat er een nieuwe distributie riem op moet, maar de mond dicht houden. En afleveringskosten vragen als de auto meteen de autotrailer op gaat klopt ook niet.Mooie KIA dealer niks kopen, fijne service........het is een afzetter.
Geplaatst door op 29 feb. 2012 14:39

Review dit bedrijf!

Deze garage haalt een uit 10 met 10 reviews
. (7 positiefen3 negatief