vergelijk, kies en maak een afspraak

1 review geplaatst

Review dit bedrijf!

1 van de 2
3 WEKEN NA AANKOOP mag je 2000 EURO EXTRA betalen bovenop de TOTALE aankoopprijs van een andere auto die je in de plaats zou willen als je niet tevreden bent met je aankoop wegens gebreken daaraan!

In mij geval gaat het om een beginnend synchromesh probleem wat nog maar heel af en toe optreed. Hoe dan ook is dit slijtage en het word op den duur erger. Een bak revisie is duur. Na prijsopgaaf bij een van de betere transmissie revisie bedrijven kom je uit tussen de 1500 en 2250 euro inclusief montage. Eerdere ervaringen met DekkerAutogroep is dat ze bestaande problemen gewoon ontkennen en je kan voor een groot deel fluiten naar je garantie maar dat is een ander verhaal. Omdat het een beginnend synchromesh probleem is wat nog niet constant aanwezig is zal dit voor DekkerAutogroep makkelijk te ontkennen zijn en voor mij niet makkelijk aan te tonen. Het antwoord, zoals helaas in een eerder zaak, zal wel weer zijn: “We hebben het probleem niet kunnen vaststellen meneer” en dus is de zaak daarna voor hen afgedaan. Waarom stel ik dit?, wel ik heb in het verleden precies hetzelfde meegemaakt al ging het om een ander bak probleem. Ze rijden keurig je benzinetank leeg ter diagnose en zeggen daarna dat er niets aan de hand is. In het verleden behaalde resultaten zijn een garantie voor de toekomst in deze. Waarom ga ik dan weer een auto kopen bij dit bedrijf?, Welnu het kan toch niet een 2de keer gebeuren, zo`n versnellingsbak probleem? Dus meenemen en na 6 maanden Bovag garantie elders in onderhoud. Mijn eerdere ervaringen met DekkerAutogroep laat ik kwa details verder deels voor wat het is. Pikant is wel dat het om exact dezelfde verkoper gaat die zich nu met de zaak bemoeid en waarbij ik deze aankoop uiteraard niet heb gedaan. Helaas is de collega waar ik de auto kocht met vakantie. Wat dat betreft had ik beter kunnen wachten tot hij terug is met het aankaarten van de problemen.


Hoe dan ook was mijn idee voor een oplossing vrij simpel. Ik ruil hem in voor een duurdere auto zodat het gedoe met “WEL WAAR, NIET WAAR”, de rechtsbijstandverzekering en eventueel ook de geschillencommissie achterwege kan blijven. Moet toch kunnen na nog net geen 3 weken na aankoop maar helaas. Laat staan dat ik korting krijg en een mededeling van bijvoorbeeld “Goh meneer wat vervelend voor u, Tuurlijk kan u een andere auto nemen” nee hoor, ik krijg bovenop de aanschafprijs van mijn auto met daarbij het verschil van de verkoop prijs van de nieuwe wagen, van verkoper P.d.D. een extra rekening van 2000 EURO! Kortom ik betaal dan 2000 EURO voor nog geen 3 weken bezit of te wel voor niets! Let wel, ik wilde gewoon de aankoopprijs betalen en dan zelfs zonder einige korting (die je er af kan praten zoals gebruikelijk meestal tussen de 500 en de 1000 euro) maar nee, daar moet nog eens 2000 euro bij. Ik heb zelfs nog aangeboden om van de 6 maanden Bovag garantie af te zien na aankoop maar ook dat leverde geen enkele beweging in de prijs op. Verkoper P.d.D. is niet helemaal goed bij zijn hoofd denk ik inmiddels maar volgens hem zelf is alles vooral “Helder”. Overigens komt deze rare prijs denk ik mede voort uit overleg met de verkoopleider/salemanager T.B. aldaar die dit blijkbaar allemaal prima vind zo. In eerste instantie wilde ook hij helemaal niet eens naar deze oplossing kijken terwijl dit toch zo`n makkelijke is. De toon die verkoper P.d.D. overigens aanslaat is ronduit schandalig. Bij melding van problemen van de vorige auto was het antwoord toen slechts “dan moet u bij de werkplaatsreceptie zijn” De verkoper is koning bij dit bedrijf en de klant word afgeblaft en op een snauwerige toon toegesproken als de aankoopprijs eenmaal via pin is voldaan. Het antwoord van de heer P.d.D. op mijn naar mijn idee zeer redelijke aanbod was “Nee meneer dat kan niet hoor, na 1 maand!” (krap 3 weken in werkelijkheid) aldus verkoper “Dat gaan we niet doen” Werkelijk onvoorstelbaar. Waar die 2000 euro voor is die ik extra zou moeten betalen bovenop de aankoop prijs kan of wil verkoper P.d.D. niet uitleggen.


Blijkbaar is de waarde van de auto volgens de verkopers van DekkerAutogroep na krap 3 weken met 2000 euro gedaald of ze willen de auto niet terug omdat ze geen zin hebben in de kosten of moeite van de bak reparatie. In het laatste geval heb ik er teveel voor betaald en kwamen ze er maar moeilijk vanaf voor die prijs? Hoe dan ook is 2000 euro extra vragen voor werkelijk HELEMAAL NIETS echt pure oplichting! Zeer klantvriendelijk allemaal weer. Als iemand van de directie van DekkerAutogroep mij dit kan uitleggen dan hoor ik dat graag. Het lijkt mij overigens dat je dan ook meteen van de “zeurende klant” af bent als je een normale prijs rekent en de Bovag garantie ook niet hoeft te leveren. Zeker als je deze klant al eens eerder hebt belazerd. Dat zou ze ook deze review hebben gescheeld. Niet de eerste negatieve lees ik.
Ik ken mijn rechten en ik heb nog meer dan 5 maanden garantie maar ik schrijf deze review gewoon hier op en deze zal ook worden vervolgd en geupdate. Ze hebben bij DekkerAutogroep gewoon te leveren en werken volgens Bovag richtlijnen.


Kijk dus goed uit mensen als je voor een occasion bij DekkerAutogroep gaat kijken. Rij zeeer uitgebreid proef en zorg dat alles op papier staat bij aankoop en loop echt alles zelf na want ze controleren niets of nouwelijks iets. Na de 6 maanden bovag garantie de auto direct elders in onderhoud brengen zou mijn advies zijn want ik krijg sterk het idee dat de beloofde “Onderhoudsbeurt” bij aflevering niet of nouwlijks is uitgevoerd. Hoe dan ook heeft een dergelijke beurt weinig om het lijf. Ze gaan heus geen grote beurt voor je doen mensen, ook niet als je dat hebt afgesproken. Dit is overal hetzelfde en daar hoef je dus ook niet over te onderhandelen, beter proberen meer korting te krijgen op de aankoop prijs. Om een voorbeeld te geven, Ja er hangt een nieuw olie kaartje in maar een andere, voor mij betrouwbare garage, meende na inspectie dat de oliebeurt wel eens niet uitgevoerd zou kunnen zijn. Toch was dit wel nodig na 25000 kilometer, hij was gewoon aan een oliebeurt toe dus heb ik dat maar meteen laten doen. De motor klonk daarna in ieder geval een stuk rustiger. Deze gang van zaken is helaas vaak regel bij autobedrijven. Iets wat lekker voor ze verdiend.

Verder nog een paar andere zaken:

1. Er zou een recente navigatie kaartupdate inzitten. Ze zouden “Standaard” controleren of er een recente update op het systeem stond en dat zodoende updaten bij de afleveringsbeurt! Niet het geval. Zorg dus dat het op papier staat zodat je kan bewijzen dat dit is afgesproken. Anders kan je namelijk nog even 99 euro aftikken (en ja dat is een aanbieding!) voor een dergelijke kaartupdate en dat lijkt me niet de bedoeling bij aanschaf van een auto met een flink prijskaartje. Er zit overigens helemaal geen SD kaart in mijn navigatiesysteem dus deze is op de een of andere manier verdwenen. Hoe dan ook heeft de verkoper mij een update beloofd later dit jaar en daar ga ik hem aan houden!

2. Ze zouden de nummerplaat achter netjes vastschroeven maar zelfs dat konden ze niet. Achter zit hij er nu zo op gemonteerd dat de lak beschadigd is. Schuin naar beneden waardoor er ruimte tussen zit en hij bij elke opening van de achterklep verder in de lak kan krassen. Ook zit deze nog eens vastgeschroefd met anti diefstal boutjes zodat ik het zelf niet kan oplossen. Waarom de nummerplaat er überhaupt af geweest is zou ik ook niet weten maar hoe moeilijk is het dan deze netjes terug te plaatsen?

3. Slotbouten schroefdop kon ik zelf achteraan gaan vragen want deze hadden ze in een andere auto gelegd toen ze er een reservewiel uithaalde om die bij mij onder de koffermat te plaatsen zoals afgesproken. Dan let je toch niet op? Nee dan ben je gewoon dom. Goed dat ik er zelf aan dacht. Je hebt toch wel een groot probleem als je een lekke band krijgt en je de sleutel van je slotbouten niet hebt. De ANWB zal je er ook niet mee kunnen helpen denk ik zo. Tevens was er ook geen wielsleutel in de auto te vinden. Die heb ik zelf maar gekocht want ja anders ben je natuurlijk een zeikerd. nietwaar? Dan heb je dus een wiel maar los hoeft het blijkbaar niet te kunnen van DekkerAutogroep.

4. Auto zou worden uitgelijnd en ook al lijkt het of de auto niet meer trekt, het stuur staat nog wel scheef.

5. APK rapport heb ik niet gekregen bij aflevering maar hiervan kunnen ze een kopie opvragen en men zou mij deze toe sturen.

6. Het afdekstuk rechtsvoor onder de passagiersruimte welke de kabels en zekeringkast afdekt ontbreekt. Blijkbaar ook geen probleem als je met je voet in de zekeringkast trapt.

7. Verder nog de werking van het start stop systeem. Dat werk niet!


Naast een groot (erger wordend) gebrek met een flinke prijskaart wat betreft reparatiekosten t.z.t. en een wederom onbeschofte houding in de communicatie, verder vooral allemaal kleinere slordigheden. Het lijkt wel of men het gewoon niet interesseert allemaal. Het was zelfs moeilijk voor de verkoop om met de receptie te regelen om even de bakolie te pijlen. Daar moest helemaal voor overlegd worden wanneer dat dan kon voor de werkplaats. Wat is dat nou voor onzinnig gedoe. Het is 5 minuten werk! Vroeger kon je bij de betere dealers en garages gewoon langsrijden en dan keken ze even voor je als je wat had en volgens mij is dat elders nog steeds zo. Onvoorstelbaar. Bij dit bedrijf gaat alles moeizaam. Hiermee refereer ik ook aan mijn eerdere ervaring met DekkerAutogroep Alkmaar. Ik moest toen met een kapotte contactsleutel wel 3 keer terug omdat ze het er niet voor over hadden om de sleutel te vervangen terwijl deze ook ratelde als met hem heen en weer bewoog. Kortom er was mee gegooid en hij was gewoon stuk. Uiteindelijk hebben ze de contactsleutel met een deel van een andere sleutel gemaakt. Een nieuwe kon er beslist niet vanaf!

Vroeger kreeg je trouwens ook nog wel eens een bloemetje van de verkoper. Leuk voor de vrouw werd er dan gezegd. Nu moet je zelfs om koffie vragen want ook dat word niet aangeboden.

Als ik fatsoenlijk zou worden behandeld als klant zou ik het nalaten een review te schrijven. Dit is de 2de keer dat ik een zeer negatieve ervaring heb met dit bedrijf en dan heb ik nog niet eens alles vermeld. Ik vind het dus de moeite waard andere mensen in mijn ervaring te laten meedelen. En er zijn nog 5 maanden garantie te gaan. Ik ben benieuwd hoe ze dit verder gaan oppakken.
Geplaatst door op 23 jun. 2017 13:12

Review dit bedrijf!

1 review
. (0 positiefen1 negatief