vergelijk, kies en maak een afspraak

1 review geplaatst

Review dit bedrijf!

5 5
Het is dat 1 ster de minimale waardering is.

Samenvatting:
Meerdere defecten op mijn jonge Ford Mondeo vooruitgeschoven (wegens kosten?) 1 van de 2 euvels verholpen na 3x terugkomen. De rest genegeerd en niet gerepareerd. Verschrikkelijke service van de "teamleider service". Zie het complete verhaal hieronder.

Problemen:
Ik heb hier in 2018 een mooi Ford Mondeo, bj. 2015 met slechts 85dkm op de teller, gekocht. Na enkele dagen al direct een probleem: de achterklep sluit niet meer automatisch.

Na dit 2x te hebben aangemeld op locatie, was het probleem nog steeds niet opgelost. Vervelend, want het is toch een uur rijden. Bij de 3e keer aanmelden voor hetzelfde probleem, heb ik direct een 2e probleem aangemeld: de auto schakelt bizar slecht naar de 1e en/of 2e versnelling.

Het probleem van de kofferbak werd eindelijk opgelost bij de 3e keer: slot vervangen. Iets wat natuurlijk geld kost, dus daarom pas bij de 3e poging werd vervangen. Wat betreft het schakelprobleem werd het probleem bij de intake wel ervaren, maar tijdens het onderzoek door hen niet gevonden. Enfin, terug naar huis. Inmiddels al een paar maanden verder sinds aanschaf.

Enkele weken later wederom schakelproblemen. Terug naar de garage - al de zoveelste keer. "Ga er maar weer even mee rijden". Ik heb om de hoek een rondje gereden, probleem minimaal meer geconstateerd.

Enkele weken later (het zal wellicht verschillen met de buitentemperatuur) wederom hetzelfde probleem met schakelen onder de aandacht gebracht. Monteur die de auto inneemt erkende een schakelprobleem Auto heeft nieuwe bakolie gehad want daar zal het probleem zitten. Tijdens het testen erna inderdaad geen problemen, tot een weekje later. Door geboorte, ziekte en overlijden in de familie auto een tijdje minimaal gebruikt en dus ook mindere constatering gehad.

Probleem komt snel terug en wordt snel erger. Toch maar weer eens gebeld: meneer, komt u alstublieft langs met de auto, want dan zullen we er naar kijken. Eenmaal in Utrecht komt een monteur in de auto zitten om naar het probleem te kijken: oh ja, ik voel het al meteen: synchromesh-ringen zijn ontzettend versleten. Duur geintje: maar meneer, u heeft geen garantie meer (paar maanden verlopen). Ondanks dat het probleem gemeld is tijdens de periode van garantie.

We kunnen voor u een coulance aanvraag indienen bij Ford Nederland. Ik houd u op de hoogte. Graag, want het kost nogal wat om dit defect te repareren en/of de bak te vervangen.

Er zijn bijna 2 maanden overheen gegaan. Een periode waarin ik wekelijks van een update zou worden voorzien, maar waar ik continue ZELF heb moeten bellen voor een status update. Vakantie, vergeten, drukte. Uiteindelijk kreeg ik ze per mail:

Beste Robin, helaas geen update. Vr. Gr. Jasper.

Uiteindelijk werd de coulance afgekeurd omdat de geschiedenis van onderhoud (op een 4,5 jaar oude auto) niet kon aantonen. Ford Utrecht wilde er zelf absoluut geen moeite voor doen in enige tegemoetkoming dan ook.

Kosten voor het vervangen van de bak zouden €2300 euro zijn.

Bij de telefonische vraag en vraag per e-mail wat ze nog voor mij konden betekenen geen antwoord meer.

Ik koop hier geen auto meer, en ik vraag u dan ook om te heroverwegen hier een auto te kopen. Als service en garantie u hoog staat, zoek elders.

Groet,
Robin
Geplaatst door op 31 mrt. 2020 16:06

Review dit bedrijf!

1 review
. (0 positiefen1 negatief