5
5
In de zomer van 2015 een 2e hands Saab 9-3 gekocht. Eerlijk is eerlijk, het was een vrij goedkope auto en moesten hier ook onze verwachten naar aanpassen. Echter, de Volvo zou de Saab technisch nalopen en er een nieuwe APK opzetten en checken of de airco in goede staat was. Na een nieuwe apk en gevulde airco konden wij de Saab ophalen. Op de snelweg terug naar Rotterdam, roken wij al een indringende benzinelucht. Na een tijdje verdween deze weer en ik dacht dat het te maken zou kunnen hebben met de APK. Echter, in het weekend stroomde de benzine onder de auto vandaan en moest ik hem laten afslepen. Volvo Serva besloot de Saab te komen ophalen en deze na te kijken in Amersfoort. Wat bleek, de benzineleiding in het spruitstuk was poreus en deze kon men provisorisch repareren. Ik hoefde alleen het arbeidsloon te betalen. Kosten, 245 Euro. Let wel, ik had de auto 3 dagen in mijn bezit. Onder protest te Saab laten repareren en hem een aantal dagen later opgehaald. Onderweg terug naar Rotterdam bleven wij storingsmeldingen krijgen. Iets van verlichting en 1 vanuit motormanagement.
In Rotterdam direct bij een Vakgarage gestopt om dit te laten checken. Wat bleek, rechtsachter lagen en 2 lampjes los in de behuizing. Remlicht en achter verlichting waren door corrosie losgekomen. Dit had toch moeten opvallen bij de technische check of de APK? Omdat ik het niet meer vertrouwde, de auto meteen door de vakgarage laten checken. Leest u even mee?
Schokdempers achter: 70 en 65 %
Storing in management bleek een defecte klep in turboslang.
Motorrubbers waren compleet uitgedroogd en gescheurd.
Er liep olie in de turbo
CD speler werkte niet
Draagarm-rubbers voor compleet versleten
En bij het balanceren van de banden bleek er een slag te zitten in het rechter achterwiel en zaten er op de voorwielen geen loodjes.
Uiteraard hiervan een directieklacht gestuurd naar Servo Amersfoort. Na een week nog niet gehoord.
Bellen met Servo, zeer vriendelijke receptioniste trouwens. Deze vroeg mij de klacht en foto's welke ik had gemaakt nogmaals toe te sturen. Uiteraard wederom gedaan. Wederom na een week nog geen terugkoppeling gehad. Weer bellen en hen dit keer naar het e-mailadres van de directeur gevraagd. Dit hebben wij netjes gekregen en wij hebben de klacht met de foto's voor de 3e keer opgestuurd. Tot op de dag vandaag nog niets gehoord mbt deze directieklacht.
In de maanden hierna is de Saab alleen maar slechter gaan rijden.
De Saab verbruikt momenteel 1.5 liter olie per week.
Onder het rijden valt de motor af en toe spontaan uit.
De auto bokt bij een warme motor en bij een koude motor ontkoppelt de auto niet goed. Het gevolg is dus dat de Saab met een koude motor bij de stoplichten en bochten waarbij ik moet ontkoppelen, afslaat.
Ik heb de Saab eind mei 2015 voor 2000 euro gekocht, bij Servo Amersfoort. Drie dagen later ruim 200 Euro moeten afrekenen voor de defecte benzineleidingen en spruitstuk. Nu moeten wij de auto gaan inruilen en mogen wij in onze handjes knijpen wanneer wij 250 Euro inruil kunnen krijgen.
Nee, nooit meer Volvo Serva voor ons. Onbegrijpelijk dat een autobedrijf als Volvo, zo enorm veel technische mankementen over het hoofd heeft gezien. En schandalig dat de directie niet thuis geeft op een officiële klacht.
Geplaatst door p. Pot
op 1 mei 2016 21:54