vergelijk, kies en maak een afspraak

2 reviews geplaatst

Review dit bedrijf!

5 5
Ik ben buitengewoon ontevreden over de kundigheid/ vakmanschap van de werkplaats van Subaru BENELUX in Aalsmeer.
Waarschijnlijk zien zij Subaru bezitter als -in mijn geval- een pensionada die goed bij kas is, hoge kwaliteitseisen heeft en vertrouwen heeft in het vakmanschap van een dealer.
Ik heb mijn Subaru Forester met airco problemen voor reparatie aangeboden bij de garage van Subaru Benelux in Aalsmeer.
Bij mijn eerste bezoek is de airco bijgevuld en was er geen probleem gevonden, het probleem was niet opgelost.
Bij mijn tweede bezoek is de airco bijgevuld en nog steeds geen probleem gevonden, het probleem was niet opgelost.
Bij mijn derde bezoek is airco bijgevuld en is de aircopomp vervangen want die zou stuk zijn, hetgeen een kostbare kwestie is geweest, het probleem was niet opgelost.
Bij mijn vieren bezoek is de airco bijgevuld en is er een chip vervangen want die zou defect zijn, het probleem was niet opgelost.
Bij mijn vijfde bezoek is de airco bijkgevuld hebben ze geen probleem kunnen vinden en het zou mogelijk gaan om een zeer zeer, klein lekje gaan en heb ze het dringende advies gegeven om de condensor te vervangen €550.
Bij doorvragen bleek het hele kleine Lekje een lek van 280gram aan koelvloeistof geweest te zijn van de 350gram die erin moet zitten. Geen klein lekje dus.
Na bezwaar tegen de gang van zaken aangegeven te hebben werd mij geadviseerd om mijn auto voor reparatie maar bij een andere garage aan te bieden.
Het was een goed advies en het probleem was snel gevonden Er was een koppeling van het airco systeem losgeschoten en daardoor liep het airco systeem binnen een half uur helemaal leeg, daarnaast bleek de aircopomp gemonteerd te zijn met pakkingen die beschadigd waren en kennelijk hebben ze gebruik gemaakt van de oude pakkingen bij het vervangen van de airco pomp.
Als lastige klant heb ik met hoofdpijn afscheid genomen van de garage van Subaru Benelux in Aalsmeer en ga nu naar een eenvoudige garage waar alle reparaties snel en tegen een redelijke prijs opgelost worden. Laat dit een waarschuwing zijn voor alle Subaru rijders die hun Subaru in Aalsmeer ter reparatie aanbieden.
Na het indienen van een klacht over de garage van Subaru Benelux in Aalsmeer heb ik geen respons gekregen dus kennelijk zijn ze niet in staat om een goed gesprek aan te gaan met een ontevreden klant en daarmee aan "damage control te doen". Er is heeft wel een middeling plaatsgevonden over de door mij gemaakte kosten. De general manager van Subaru Benelux wilde geen gesprek aangaan maar heeft wel de moeite genomen om op mijn linkedin-profiel te kijken met wie hij van doen heeft over deze klacht.




Geplaatst door op 19 aug. 2022 17:28
5 5
Ik heb bij Subaru Aalsmeer een Forester gekocht, die qua prijs ver uitstak boven het landelijk gemiddelde. Uiteraard met de geldende garantietermijn van 6 maanden en een nieuwe distributieriem. Binnen deze 6 maanden ging er regelmatig een controlelampje branden. Bij uitlezing bleek dat het de nokkenassensor zou kunnen zijn. Deze moest besteld worden. Na herhaaldelijk geinformeerd te hebben waar hij bleef, werd mij verzocht niet meer te bellen. ´Wij bellen u wel.´ Nooit meer iets uit Aalsmeer gehoord.
Nog geen twee jaar en 30.000 km verder brak een bout van het distributiesysteem. Einde van deze motor. De Subaru-specialist die mijn auto onder handen heeft genomen liet mij de bout zien. Duidelijk zichtbaar was het aluminium van het motorblok die zich in de schroefdraad bevond. ´Waarschijnlijk te hard aangedraaid´ kreeg ik te horen.
Toch maar weer met Aalsmeer gebeld en het gehele bovenstaande verhaal verteld. De aftersales-manager was bijzonder teleurgesteld......dat wij niet waren teruggebeld over de nokkenassensor. Maar hij zou dit ´tot op het bot uitzoeken´. Geen enkele emotie werd echter getoond dat wij onze auto inmiddels hebben moeten verkopen omdat reparatie niet opwoog tegen de dagwaarde.
Na een maand wachten maar weer even gebeld om te kijken of ´het uitzoeken tot op het bot´ geslaagd was. ´Het spijt mij, maar het is er bij ingeschoten u terug te bellen´. Alweer!
Mij is nu aangeboden om een andere tweedehands auto bij hen, tegen gereduceerd tarief, te kopen. (dubbele winst-situatie voor de verkopers, maar de klant schiet er een hoop bij in.)
Geplaatst door op 15 jan. 2014 18:40

Review dit bedrijf!

2 reviews
. (0 positiefen2 negatief