vergelijk, kies en maak een afspraak
Wals Autobedrijven

Wals Autobedrijven - Haarlem

16 reviews geplaatst

Review dit bedrijf!

2 van de 2
Voor de eerste keer bij deze garage ; Communicatie perfect. Reparatie waarvan vooraf prijsopgave was gedaan meer dan correct uitgevoerd- net even die extra aandacht gegeven aan iets dat geheel los stond van de reparatie. Conclusie : Deze garage verdient mijn vertrouwen , prima kwaliteit/ prijs verhouding, uitstekende en attente service. Dus ja, ik kom hier terug.
Geplaatst door op 22 aug. 2019 13:58
1 van de 2
Vrijdag 5 juli bied ik aan Pieter Wals, van Wals autobedrijven Hasebroekstraat 3-5, 2032 ZG Haarlem mijn Picasso C3 te koop aan. Hij is direct enthousiast over mijn auto en na overleg met zijn broer vertelt hij dat hij enthousiast over mijn auto is en dat hij hem graag wil kopen. Mijn auto is 9 jaar oud en heeft bijna 118.000 km gereden. Na heen en weer bieden gaan we beide akkoord met de verkoopprijs van € 4300 voor de Picasso. Dit alles in bijzijn van mijn partner.

Ik vertel hem dat ik tgv overlijden een auto kan kopen die bijna netzo oud is maar de helft minder heeft gereden t.w. 60.000 km. Pieter adviseert mij dit zeker te doen en kijkt in zijn compu hoeveel ik kan vragen voor de door mij nog te kopen auto en noemt het bedrag.

We spreken af dat ik de Picasso dinsdag 9 juli breng en hij schrijft deze afspraak en de verkoopprijs van € 4300 in zijn agenda. Bij weggaan wordt de verkoop in bijzijn van zijn broer nogmaals mondeling bevestigd.

Dinsdag 9 juli heb ik de Picasso gebracht. Alles verloopt vriendelijk en er lijkt geen vuiltje in de lucht totdat zijn broer die de overschrijving in bijzijn van Pieter in de compu aan het regelen is roept dat er iets niet klopt en dat is een niet overeenkomstige kilometerstand???? Pieter maakt mij duidelijk dat ik aan hem zou hebben doorgegeven dat mijn auto van 9 jaar oud 11.000 km !!!! had gereden. En ja u begrijpt het al nu is mijn auto opeens veel minder waard want tja een auto van 118.000 km kan hij nauwelijks verkopen, zegt Pieter en ook zijn broer.
Pieter houdt bij hoog en laag vol dat ik gezegd zou hebben dat mijn auto 11.000 km had gereden.

Dom dom dom dat ik vrijdag de kilometerstand inclusief verkoopprijs niet zwart op wit heb laten vastleggen, te goedgelovig ben geweest en deze streek door deze broers niet had voorzien. Nu was ik de klos.

Pieter wist nl dat ik de andere auto inmiddels had gekocht, dat die inmiddels op mijn naam stond, dat op 9 juli de verzekering van mijn nieuwe auto was ingegaan en op 9 juli aan het eind van de middag de verzekering van de Picasso zou stoppen.
En het voorval vond plaats op 9 juli en het was begin van de avond. Mijn Picasso was niet meer verzekerd waardoor ik hem niet meer mee kon nemen.

Eind van het verhaal is dat ik mijn Picasso voor € 3600, en dat doe ik om u tegemoet te komen aldus Pieter, aan deze broers heb verkocht.
U kunt uit mijn verhaal uw eigen conclusies trekken over Wals autobedrijven Hasebroekstraat 3-5, 2032 te ZG Haarlem
Geplaatst door op 11 jul. 2019 18:45
Reactie van autobedrijf: Beste A. de Wit, Wij hebben uw auto op 5 Juli getaxeerd via ons taxatie programma, zoals u ook op 9 juli is laten zien, met een km stand van 11.000km. Hoe wij op 11.000km zijn gekomen is waarschijnlijk gekomen door een communicatiefout? Wij hebben u aangegeven op 9 juli dat wij niet geïnteresseerd waren in de auto met de km stand die de auto werkelijk heeft. U wilde de auto toch verkopen en daar zijn we gezamenlijk uitgekomen. Wij doen dagelijks meerdere taxaties voor auto's en hebben niet met uw auto gereden nog de auto verder onderzocht. U heeft gelijk dat dit misverstand had voorkomen kunnen worden mits wij een contract hadden opgemaakt. Dan hadden wij namelijk een proefrit met uw auto gemaakt, foto's genomen van oa de km stand etc. Met vriendelijke groet, Wals Autobedrijven
1 van de 2
Na al jaren mn auto bij de dealer te brengen voor onderhoud en keuring besloten om eens naar een ander te gaan voor de APK. Bij Wals Haarlem uitgekomen en wat heb ik daar een spijt van! Ik werd gebeld met een aantal voorstellen tot reparaties deels verplichte eis voor de apk, deels advies ('onveilig om het niet te laten doen') . Kostenraming 1250 euro!! De medewerker had zo'n omslachtig verhaal dat ik het niet meer helemaal vertrouwde, dus besloten om mn auto op te halen en elders te gaan. Via via dezelfde dag nog bij een andere garage uitgekomen. Blijkt Wals de auto meteen als afgekeurd door te hebben gegeven aan het RDW. Volgens de tweede garage is dit heel ongebruikelijk, krijg je normaal eerst de kans om reparaties te laten doen. Hij heeft de auto nagekeken en volgens hem was ik met 80 euro klaar geweest als ik direct bij hem geweest was. Ze zijn echt gaan zoeken en hebben de auto afgekeurd op punten wat helemaal nog niet had gehoeven. Zo zou de wiellager teveel geluid maken (zou volgens Wals noooooit door de keuring komen en daarnaast zei de man dat deze er ook niet uitgehaald kon worden zonder m kapot te maken. Nou deze lager ligt nu bij mij in perfecte staat in de kast, kan de volgende keer gewoon weer erin gezet worden volgens de tweede garage. Helaas moest die nu wel vervangen en ook wat andere reparaties omdat door de eerste afkeuring van Wals er nu vrijwel zeker een steekproef van het RDW zou volgen (wat inderdaad ook gebeurde) en dan wordt alles natuurlijk onder het vergrootglas gelegd, zeker de afkeuringspunten. Uiteindelijk 700 euro betaald (voor allemaal niet noodzakelijke reparaties behalve een nummerbordverlichting) maar gelukkig geen 1250!! Ik voel me opgelicht, het was ook zo verdacht hoe de medewerker zich uitsloofde om me van van alles te overtuigen. Wel blij dat ik via deze kostbare omweg nu een fijne betrouwbare garage gevonden heb waar ik inmiddels al een aantal goede ervaringen mee heb.
Geplaatst door op 28 feb. 2019 13:39
2 van de 2
Heel goed familie bedrijf.
De broers Wals staan voor de goede service.
Verkoop occasions en onderhoud van auto's.
Geplaatst door op 6 nov. 2018 19:15
1 van de 2
Geachte heer Wals, dank voor uw reactie op mijn review. U stelt hierin dat ik geen garantie had maar mij was toen meegedeeld dat ik dat wel een aantal maanden had. Als je kijkt naar de u genoemde reparaties vlak nadat ik de auto kocht vraag ik me toch af waarom de auto wel met goed keuringsrapport aan mij was verkocht. Wellicht was hij toen al niet goed maar heeft u gedacht, dat komt na één jaar wel bij de gratis keuring. Ik heb de benzinemeter niet eens genoemd in mijn vorige review. Ik stond een keer stil terwijl er nog 2 streepjes te zien waren maar de tank was leeg. Hier heb ik toentertijd ook contact met u over opgenomen. Ik heb in veel 2e handauto's gereden de laatste jaren maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hoeveel pech kan men hebben met een auto. Misschien is het woord "oplichter" niet correct maar ik zal u in mijn netwerk zeker niet aanbevelen.
Geplaatst door op 28 feb. 2018 12:32
1 van de 2
Zeer slechte ervaring met dit autobedrijf. Vorig jaar daar een Citroen C3 gekocht. Alleen maar ellende gehad met de auto. Ik zou bij hen vandaag een gratis APK krijgen...natuurlijk was er van alles mis met de auto en of ik maar even 510 euro wilde betalen. Op het keuringsrapprt stond zelfs dat het ABS lampje brandde en niet uitging. Dit had ik net na de aankoop aangegeven maar maakte volgens hen niet zoveel uit....dus nu met de keuring dus wel. Voor dit autobedrijf maak ik absoluut geen reclame. Wat een oplichters.
Geplaatst door op 27 feb. 2018 16:11
Reactie van autobedrijf: Beste Mevr. L van Duijn, Heel spijtig te horen dat u ons voor iets uitmaakt waar wij ons geheel van distantiëren. Dat u teleurgesteld bent is één maar dat u ons neerzet als oplichters is een ander. - U koopt een auto een jaar geleden voor € 2950.- zonder garantie - Wij repareren, onder coulance, - koppeling, remblokken en remschijven. tevens bouwen wij voor u een radio in. - U bent nog één maal terug geweest voor een kachelweerstand waarbij wij u slechts de weerstand hebben laten betalen en de arbeid en diagnose wederom niet hebben berekend. Nu één jaar later na aankoop zet u ons neer als oplichters omdat wij u melden dat er een paar reparaties noodzakelijk zijn voor een nieuwe APK oa, het ABS lampje brand en de achterveren zijn gebroken. Wij hebben u geen APK kosten in rekening gebracht zoals u was beloofd. U heeft een jaar gereden met de auto. Misschien was de auto niet 100% toen u de auto kocht maar wij hebben alles in het werk gesteld zonder u hiervoor grote kosten in rekening te brengen om de auto weer 100% te maken. Het ABS lampje is eigenlijk het kleinste probleem (kostprijs € 57.- voor het onderdeel) maar helaas stelde u ons niet in staat, het duidelijker aan u over te brengen. Wij hopen dat u één en ander in perspectief gaat bekijken en u een ander oordeel over ons kunt opbrengen. Met vriendelijke groet, Wals Autobedrijven
2 van de 2
Super service en na maken van afspraak direct geholpen!
Geplaatst door op 3 feb. 2018 12:07
2 van de 2
Super bedrijf, top service en zeer vriendelijk en professioneel personeel.
Hier komen wij zeker terug om onze auto hier te laten onderhouden.
Geplaatst door op 15 apr. 2017 19:59
Reactie van autobedrijf: Bedankt.
2 van de 2
Super service en zeer vriendelijk geholpen!
Geplaatst door op 15 apr. 2017 19:42
2 van de 2
Goede betrouwbare garage waar de klant koning is en de prijs schappelijk. Prima geholpen en heeeel gezellige mensen. Zij ontdekten gelukkig een gebroken veer, daar waar mijn dealer op mijn vraag te kijken waarom de wegligging slecht was, niets bijzonders zagen !
Geplaatst door op 2 jun. 2016 15:27

Review dit bedrijf!

Deze garage haalt een uit 10 met 16 reviews
. (12 positiefen4 negatief

< 1 2 >