Deel uw ervaring met anderen. Uw mening helpt anderen om een betere keuze te maken.
Mijn Kia Ceed SW heb ik 6 jaar geleden nieuw gekocht. Altijd netjes alle onderhoudsbeurten hier laten uitvoeren. Nu werkt de start/stopfunctie van mijn auto niet meer, en dit zou komen door een sensor die ongeveer €500 kost. Ik vond dit te duur en besloot de reparatie niet uit te laten voeren, omdat de start/stopfunctie voor mij niet belangrijk was. Na enkele maanden begon het motorstoringslampje te branden, en ook hier bleek een sensor het probleem te zijn. De kosten voor deze sensor waren wederom ongeveer €500. Dit heb ik uiteraard laten repareren, aangezien het een probleem zou kunnen veroorzaken. Wat bleek echter bij het ophalen van de auto? Op het einde van de straat ging het motorstoringslampje weer branden, en het probleem was dus niet opgelost. De auto ging weer terug naar Winters (tot drie keer toe) en bleek een andere sensor de oorzaak te zijn. De start/stopfunctie werkte weer, omdat de verkeerde sensor was vervangen. Hierover heb ik gereclameerd, maar volgens Winters was dit niet het geval. Er zouden nu twee storingen zijn, en het zou gaan om een sensor in het lampje van de turbo, met een minimale kostenpost van €1200. Dit kan echt niet! Trap hier niet in. De start/stopfunctie werkt weer, en het lijkt erop dat jullie de verkeerde sensor hebben vervangen of een verkeerde diagnose hebben gesteld. Uiteindelijk heb ik aangegeven dat ik dan maar voor een nieuwe auto zou gaan. Ik vroeg om een offerte voor de nieuwste Kia EV3 en een goede inruilprijs voor mijn Ceed. De inruilprijs die ik kreeg, was echter belachelijk laag, terwijl een andere garage mij €2000 meer bood voor dezelfde auto. Helaas, Kia Winters, door deze gang van zaken ben ik nu geen tevreden klant meer. In januari komt er een nieuwe auto, maar vanwege deze fout van jullie zal dit geen Kia meer zijn. Wat een jammerlijke situatie. Het zou jullie sieren als er alsnog een compensatie komt of een passende oplossing wordt geboden.