Beste Garage
Beste Garage
Beste Garage
Beste Garage
HomeOver onsContactVeelgestelde vragen
InloggenRegisteren
HomeOver onsContact
Beste Garage

Ons platform helpt autobezitters de juiste garage te kiezen, terwijl we garagehouders ondersteunen bij het aantrekken en behouden van nieuwe, tevreden klanten.

Navigatie

HomeOver onsVeelgestelde vragenContactInloggen

Contact informatie

support@bestegarage.nl

© 2025 Beste Garage. All rights reserved.

Privacy PolicyTerms of ServiceCookies
Uitstekend
Goed
Matig
Niet goed
Slecht

Deel uw ervaring

Deel uw ervaring met anderen. Uw mening helpt anderen om een betere keuze te maken.

Laat een beoordeling achter

396 beoordelingen

10 van 396 beoordelingen

JWF

5 van de 5 sterren
•27 april 2023

Fijne betrouwbare service en communicatie.

Edith

5 van de 5 sterren
•29 augustus 2022

Al is een afspraak maken met mijn garage nooit een pretje (meestal is de aanleiding daarvoor geen positieve), toch ga ik altijd met plezier naar Garage W.W. Smit. Sympathiek en deskundig personeel, heldere uitleg van zaken, goede communicatie en ook nog eens bezorgd om mijn veiligheid. Humor wanneer mogelijk en ernst wanneer nodig. In een 'slecht nieuws gesprek' over hoge reparatiekosten werd meegedacht over de spreiding van deze kosten, waarbij reparatie voor de APK prioriteit was. Mijn auto moest onverwacht blijven logeren en zou pas weer beschikbaar zijn tijdens mijn zeilvakantie. Dat mijn Fox dan een week lang een parkeerplaats voor de garage bezet zou houden, bleek geen probleem te zijn, top. Volgend jaar zal ik waarschijnlijk naar een andere auto moeten uitkijken. De start voor deze oriëntatie zal in ieder geval beginnen met een adviesgesprek bij deze prima garage!

Rich

5 van de 5 sterren
•8 juli 2022

Onze 16 jarige VW transporter had versleten remkabels. Ondanks de drukte in de garage is de reparatie snel en vakkundig uitgevoerd. Ook de kosten vielen enorm mee. Onze ervaring is dat de mensen van de garage altijd voor ons klaar staan. Heel erg bedankt!

Frans

5 van de 5 sterren
•5 november 2020

Voor de aanvulling van de koelvloeistof van de VW Up werd ik geweldig geholpen. De vakkundige servicemonteur voerde een korte controle uit, vulde de vloeistof, en gaf waardevol advies. Ook een simpele handeling werd nauwkeurig behandeld. Wat een geweldige service!

Anne

5 van de 5 sterren
•24 september 2020

Ivm mijn leeftijd en corona haalden ze mijn auto op en brachten deze ook weer terug. Ook werd de auto gratis gewassen. Ik neem aan dat het onderhoud goed gedaan is,dat kan ik niet goed beoordelen.Maar al jaren geen enkele klacht. Fijne garage.

Wouter

1 van de 5 sterren
•9 april 2020

Nog geen twee jaar geleden voor bijna €300 een originele Accu in mijn Audi laten plaatsen. Afgelopen winter al problemen mee gehad en nu stuk. Smit geeft aan niks te kunnen doen want ze geven geen garantie op accu's. Slechte service en tegen de Bovag afspraken in.

Coen

5 van de 5 sterren
•7 februari 2020

Ik kom al zo’n 10 jaar bij Garage W.W. Smit en ben altijd uitermate tevreden over de service, klantvriendelijkheid en kwaliteit. Deze garage kan ik dan ook van harte aanbevelen. Zelfs sinds dat ik 5 jaar geleden naar West-Friesland verhuist ben, ga ik nog altijd voor service en onderhoud naar deze garage in Amsterdam. Over de jaren heen, van APK keuring tot zelfs het reviseren van mijn Audi A4 motor (i.v.m. hoog olie verbruik), ben ik altijd vakkundig bijgestaan en is er altijd in goed overleg over de kosten gesproken. Recent ook weer prima een reparatie afgehandeld, waarbij wij de leenauto voor langere tijd hebben mogen gebruiken. Nogmaals dank hiervoor en tot over een paar maanden weer voor de APK!

Evert

1 van de 5 sterren
•1 november 2019

Ik was, tot mijn laatste ervaringen met WW Smit, een totale leek op motor gebied en moet mij laten leiden door de experts. Jaren heb ik met mijn vorige auto (Golf 4) prima ervaringen gehad met WW Smit. Oplossen van probleem met een nieuwere auto (Audi A4 2012 met ratelende motor) echter zeer problematisch. Initiele analyse van WW Smit was dat nokkenas vervangen moest worden (a EUR 3000/4000) zonder garantie dat storing daarmee verholpen zou zijn. Telefonische second opinion leerde dat een ratelend geluid bij dit type motor een bekend, en makkelijk te verhelpen probleem is (een kapotte nokkenassensor). WW Smit wist dit niet. Na de second opinion met WW Smit te hebben gedeeld werd mij verteld dat ik voor diagnose, de reparatie die WW Smit dacht te moeten doen en het dichtmaken van de motor minimaal EUR 1700 kwijt zou zijn zonder garantie dat daarmee het probleem verholpen zou zijn. Uiteindelijk heb ik verzocht de motor dicht en rijklaar te maken zodat ik naar een andere garage kon. Voor de (onvolledige) diagnose en het open en dichtmaken van de motor heb ik 830 euro betaald waarop ik, na mailcontact, EUR 190 korting heb gekregen, Bij een andere garage is de nokkenassensor voor een dikke 300 euro vervangen en sindsdien loopt de auto perfect op een door WW Smit slecht dichtgemaakte distributiedeksel na. Hoewel het voor een onafhankelijke monteur optisch al duidelijk was dat dat de reden voor een niet eerder voorgekomen oliellekkage was gaf WW Smit opnieuw onvoldoende thuis: zij zouden een diagnose doen en indien zij van mening waren dat de lekkage niet aan hun eigen werk lag, moest ik zelf de kosten voor het oplossen van de lekkage betalen. De spreekwoordelijke slager die zijn eigen vlees keurt terwijl een onafhankeljke monteur al had vastgesteld dat het een fout van WW Smit was. Heel vervelend allemaal en, ondanks uitvoerig contact met de garage, hebben zij verder geen enkele water bij de wijn gedaan noch begrip getoond. Pas dus op voordat je hier een paar duizend euro aan je auto uitgeeft!

Roger

3 van de 5 sterren
•16 augustus 2019

Auto Skoda Fabia gebracht voor jaarlijkse APK in combinatie met onderhoudsbeurt.Bracht de auto zoals afgesproken rond 8.00 uur,en had een leenauto mee (VW-Up) ,want best handig in de regen voor heen en weer naar Haarlem. Werd al vrij snel gebeld met de vraag wat ik wel of niet gedaan wilde hebben,en wat niet,maar als je een beurt hebt afgesproken;dan voer je toch gewoon uit wat daar onder valt zou ik zeggen...?..(Er werd ook gevraagd naar één of ander reinigingsgoedje om injectiesysteem te reinigen)..werd al een beetje huiverig. ! Los ook zelf dingen op in hobbygarage,maar wilde nu eens het gemak hebben. Bij het ophalen van de auto scheen er één of ander kastje in de leenauto niet gewerkt te hebben ,en moest er een bedrag voor gebruikte benzine bepaald worden;normaliter logisch;rekening betaald van 205,47 ,-,en na controle voertuig was de ruitensproeier vloeistof NIET bijgevuld,en had logischerwijs daarna ook sterke twijfels over het wel of niet wisselen van de motorolie. Dan was de motorklep dusdanig dichtgedaan dat het steuntje niet in houder was teruggeplaatst,en de vuldop ruitensproeier tussen motorblok lag.beetje slordig..(details zijn belangrijk) Verder ook stuur even schoongemaakt omdat daar zich ook iets ondefinieerbaar op bevond . Kortweg een dure APK-"Oliebeurt" .

D

1 van de 5 sterren
•21 juni 2019

Ik raad dit bedrijf sterk af. Mijn auto is met motorstoring hiernaartoe gebracht door de wegenwacht. Na een onderzoek was het probleem gevonden en werd reparatie aangeboden voor 2.000,-. Het bedrag oogde mij erg fors, dus toch ook even met dealer zelf gebeld. Zelfde reparatie was daar 800 euro goedkoper. Bij navraag waarom het prijsverschil kreeg ik een wollig verhaal wat leek te suggereren dat dealer het niet goed zou doen, maar geen duidelijkheid over wat dan precies het verschil was. En mijn doorvragen werd duidelijk niet op prijs gesteld. Ze zouden echter nog even intern overleggen wat het verschil verklaarde. De volgende dag telefoon gekregen dat dit het toch echt was en dat ik anders maar naar de dealer moest. Toen ik zei dan maar naar de dealer te gaan voor reparatie, zou het ineens mogelijk een aantal dagen duren voordat de auto gereed voor transport was i.v.m. drukte. Toen ik aangaf dat dat geen probleem was, was hij ineens dezelfde middag nog klaar want er was toch nog een gaatje. Vervolgens zelf een transport mogen regelen en 400 euro aan onderzoekskosten mogen betalen anders mocht ik hem niet laten ophalen. Hield hier een sterk gevoel aan over van klant klem zetten en leeg knijpen.

Antwoord van test

Geachte heer Legro, Het spijt ons dat u het contact met ons heeft ervaren als 'klem gezet en leeg geknepen'. Op zich begrijpelijk: als leek hoeft u geen verstand te hebben van auto’s, dan moet u kunnen vertrouwen op de expertise en eerlijkheid van de garage. De informatie die wij u over het probleem met uw auto hebben gegeven was volgens ons eerlijk en duidelijk! Het probleem met uw auto was namelijk tweeledig: er zat een storing in de motor, mogelijk door een versprongen distributieketting, maar uw auto had mogelijk ook een probleem met de aandrijving vanuit de automatische versnellingsbak. Wij konden om die reden bij uw auto onmogelijk vooraf melden wat de totale reparatie zou gaan kosten. Wij hebben u meerdere malen uitgelegd dat wij eerst de motor weer draaiend moesten hebben alvorens te kunnen beoordelen wat er aan de hand kon zijn met de versnellingsbak. Op uw aandringen hebben wij geroepen, reken zomaar op €2.000. Als u vervolgens de dealer gaat bellen wat het vervangen van een distributieketting kost, maakt u volgens ons geen juist kostenvergelijk en komt ons over als niet eerlijk. Jammer dat u dit omschrijft als een ‘wollig verhaal'. Wij zijn eerlijk gezegd wel oprecht nieuwsgierig of en zo ja wat er nu precies aan de hand was met de versnellingsbak…