Deel uw ervaring met anderen. Uw mening helpt anderen om een betere keuze te maken.
Voor de eerste keer bij deze garage ; Communicatie perfect. Reparatie waarvan vooraf prijsopgave was gedaan meer dan correct uitgevoerd- net even die extra aandacht gegeven aan iets dat geheel los stond van de reparatie. Conclusie : Deze garage verdient mijn vertrouwen , prima kwaliteit/ prijs verhouding, uitstekende en attente service. Dus ja, ik kom hier terug.
Vrijdag 5 juli bied ik aan Pieter Wals, van Wals autobedrijven Hasebroekstraat 3-5, 2032 ZG Haarlem mijn Picasso C3 te koop aan. Hij is direct enthousiast over mijn auto en na overleg met zijn broer vertelt hij dat hij enthousiast over mijn auto is en dat hij hem graag wil kopen. Mijn auto is 9 jaar oud en heeft bijna 118.000 km gereden. Na heen en weer bieden gaan we beide akkoord met de verkoopprijs van € 4300 voor de Picasso. Dit alles in bijzijn van mijn partner. Ik vertel hem dat ik tgv overlijden een auto kan kopen die bijna netzo oud is maar de helft minder heeft gereden t.w. 60.000 km. Pieter adviseert mij dit zeker te doen en kijkt in zijn compu hoeveel ik kan vragen voor de door mij nog te kopen auto en noemt het bedrag. We spreken af dat ik de Picasso dinsdag 9 juli breng en hij schrijft deze afspraak en de verkoopprijs van € 4300 in zijn agenda. Bij weggaan wordt de verkoop in bijzijn van zijn broer nogmaals mondeling bevestigd. Dinsdag 9 juli heb ik de Picasso gebracht. Alles verloopt vriendelijk en er lijkt geen vuiltje in de lucht totdat zijn broer die de overschrijving in bijzijn van Pieter in de compu aan het regelen is roept dat er iets niet klopt en dat is een niet overeenkomstige kilometerstand???? Pieter maakt mij duidelijk dat ik aan hem zou hebben doorgegeven dat mijn auto van 9 jaar oud 11.000 km !!!! had gereden. En ja u begrijpt het al nu is mijn auto opeens veel minder waard want tja een auto van 118.000 km kan hij nauwelijks verkopen, zegt Pieter en ook zijn broer. Pieter houdt bij hoog en laag vol dat ik gezegd zou hebben dat mijn auto 11.000 km had gereden. Dom dom dom dat ik vrijdag de kilometerstand inclusief verkoopprijs niet zwart op wit heb laten vastleggen, te goedgelovig ben geweest en deze streek door deze broers niet had voorzien. Nu was ik de klos. Pieter wist nl dat ik de andere auto inmiddels had gekocht, dat die inmiddels op mijn naam stond, dat op 9 juli de verzekering van mijn nieuwe auto was ingegaan en op 9 juli aan het eind van de middag de verzekering van de Picasso zou stoppen. En het voorval vond plaats op 9 juli en het was begin van de avond. Mijn Picasso was niet meer verzekerd waardoor ik hem niet meer mee kon nemen. Eind van het verhaal is dat ik mijn Picasso voor € 3600, en dat doe ik om u tegemoet te komen aldus Pieter, aan deze broers heb verkocht. U kunt uit mijn verhaal uw eigen conclusies trekken over Wals autobedrijven Hasebroekstraat 3-5, 2032 te ZG Haarlem
Beste A. de Wit, Wij hebben uw auto op 5 Juli getaxeerd via ons taxatie programma, zoals u ook op 9 juli is laten zien, met een km stand van 11.000km. Hoe wij op 11.000km zijn gekomen is waarschijnlijk gekomen door een communicatiefout? Wij hebben u aangegeven op 9 juli dat wij niet geïnteresseerd waren in de auto met de km stand die de auto werkelijk heeft. U wilde de auto toch verkopen en daar zijn we gezamenlijk uitgekomen. Wij doen dagelijks meerdere taxaties voor auto's en hebben niet met uw auto gereden nog de auto verder onderzocht. U heeft gelijk dat dit misverstand had voorkomen kunnen worden mits wij een contract hadden opgemaakt. Dan hadden wij namelijk een proefrit met uw auto gemaakt, foto's genomen van oa de km stand etc. Met vriendelijke groet, Wals Autobedrijven
Na al jaren mn auto bij de dealer te brengen voor onderhoud en keuring besloten om eens naar een ander te gaan voor de APK. Bij Wals Haarlem uitgekomen en wat heb ik daar een spijt van! Ik werd gebeld met een aantal voorstellen tot reparaties deels verplichte eis voor de apk, deels advies ('onveilig om het niet te laten doen') . Kostenraming 1250 euro!! De medewerker had zo'n omslachtig verhaal dat ik het niet meer helemaal vertrouwde, dus besloten om mn auto op te halen en elders te gaan. Via via dezelfde dag nog bij een andere garage uitgekomen. Blijkt Wals de auto meteen als afgekeurd door te hebben gegeven aan het RDW. Volgens de tweede garage is dit heel ongebruikelijk, krijg je normaal eerst de kans om reparaties te laten doen. Hij heeft de auto nagekeken en volgens hem was ik met 80 euro klaar geweest als ik direct bij hem geweest was. Ze zijn echt gaan zoeken en hebben de auto afgekeurd op punten wat helemaal nog niet had gehoeven. Zo zou de wiellager teveel geluid maken (zou volgens Wals noooooit door de keuring komen en daarnaast zei de man dat deze er ook niet uitgehaald kon worden zonder m kapot te maken. Nou deze lager ligt nu bij mij in perfecte staat in de kast, kan de volgende keer gewoon weer erin gezet worden volgens de tweede garage. Helaas moest die nu wel vervangen en ook wat andere reparaties omdat door de eerste afkeuring van Wals er nu vrijwel zeker een steekproef van het RDW zou volgen (wat inderdaad ook gebeurde) en dan wordt alles natuurlijk onder het vergrootglas gelegd, zeker de afkeuringspunten. Uiteindelijk 700 euro betaald (voor allemaal niet noodzakelijke reparaties behalve een nummerbordverlichting) maar gelukkig geen 1250!! Ik voel me opgelicht, het was ook zo verdacht hoe de medewerker zich uitsloofde om me van van alles te overtuigen. Wel blij dat ik via deze kostbare omweg nu een fijne betrouwbare garage gevonden heb waar ik inmiddels al een aantal goede ervaringen mee heb.
Geachte heer Wals, dank voor uw reactie op mijn review. U stelt hierin dat ik geen garantie had maar mij was toen meegedeeld dat ik dat wel een aantal maanden had. Als je kijkt naar de u genoemde reparaties vlak nadat ik de auto kocht vraag ik me toch af waarom de auto wel met goed keuringsrapport aan mij was verkocht. Wellicht was hij toen al niet goed maar heeft u gedacht, dat komt na één jaar wel bij de gratis keuring. Ik heb de benzinemeter niet eens genoemd in mijn vorige review. Ik stond een keer stil terwijl er nog 2 streepjes te zien waren maar de tank was leeg. Hier heb ik toentertijd ook contact met u over opgenomen. Ik heb in veel 2e handauto's gereden de laatste jaren maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hoeveel pech kan men hebben met een auto. Misschien is het woord "oplichter" niet correct maar ik zal u in mijn netwerk zeker niet aanbevelen.
Super service en na maken van afspraak direct geholpen!
Super bedrijf, top service en zeer vriendelijk en professioneel personeel. Hier komen wij zeker terug om onze auto hier te laten onderhouden.
Bedankt.
Goede betrouwbare garage waar de klant koning is en de prijs schappelijk. Prima geholpen en heeeel gezellige mensen. Zij ontdekten gelukkig een gebroken veer, daar waar mijn dealer op mijn vraag te kijken waarom de wegligging slecht was, niets bijzonders zagen !
Ik ben al voor een hele lange tijd klant van Wals Autobedrijven. Ze hebben tot nu toe alleen maar goed werk geleverd bij mij. Ik heb mijn auto daar gekocht en laat hem daar ook onderhouden. En ik moet zeggen dat het zeker een aanrader is om hier heen te komen! Ze zijn ook heel voordelig, en helpen je graag!
ik rijd een mondeo 2002 en was tot vorig jaar in onderhoud bij dat blauwe landelijke keten,totdat ik voor mijn jaarlijkse apk en onderhoudt een gepeperde rekening zou gaan krijgen van een uitlaat van voor naar achter twee banden die niet goed zouden zijn buiten de grote beurt.zou dat bijna 1800 gaan kosten.toen ben ik gaan kijken naar een andere garage en kwam bij de heren wals in de garage terecht waar ik zeer goed geholpen ben voor nog net niet de helft!!! vorige week weer geweest voor onderhoud en apk,geen rare dingen tegen gekomen voor de apk(lucky me) airco weer gemaakt....ook deze reparatie zonder te veel kosten. goede service heren wals en werkplaats!! bedankt voor de goede zorgen en een schone auto groeten van kees
nu voor het derde jaar klant bij walsautobedrijven en twee nieuwe autos verder. een echt familiebedrij met goede service en meedenkend. vele malen goedkoper dan mijn oude garage.een van de weinige autobedrijven die met mijn financien meedenken. verkoop,werkplaats en service......top!!