1 van de 2
In juni mijn auto gebracht en daar de duurste onderhoudsbeurt laten uitvoeren van euro 510,-. Ik heb mijn auto schadevrij afgeleverd, maar ik krijg hem terug met twee kleine schades.
Ik ben met en twee keer in gesprek gegaan. Die twee gesprekken waren voor mij heel onplezierig. Dat was niet alleen omdat ze zeiden dat de schade er al op zat en dat deze zichtbaar zou zijn geworden vanwege een ongevraagde wasstraatbeurt buiten het terrein, maar ook omdat ze meteen op een vervelende manier in de verdediging schoten. Ik heb later nog gemaild met de vestigingsmanager, die was duidelijk vriendelijker, maar ze willen geen verantwoordelijk voor nemen en zij geven zelfs aan dat parkeren voor eigen risico is. Er werd gezegd dat dit ook staat aangegeven als het terrein wordt opgereden. Wat ze wel willen doen is de schade kosteloos wegstippen met een stift, maar de gehele schade verwijderen is voor hen geen optie.
Als je het mij vraagt zou ik niet bij Ardea of tegenwoordig Stern je auto afleveren voor een onderhoudsbeurt of dergelijke. Zoals ze zelf al aangeven, lijkt het erop dat zij sowieso geen verantwoordelijkheid voor schades willen nemen, dit omdat parkeren voor eigen risico is (dit is al gek want iemand laat wel zijn auto in beheer bij een ander).
In mijn beleving ben je dus wel goed om veel te betalen voor een onderhoudsbeurt en andere zaken, maar zodra de auto terugkomt met schade wordt dit onder de noemer gebruikersschade gezet.
Ik ben ook heel erg teleurgesteld in Ardea/Stern en ik ga mijn binnenkort nieuwe geplande auto zeker niet daar kopen.
Geplaatst door E. de Groot
op 4 okt. 2020 17:35