vergelijk, kies en maak een afspraak
Garage W.W. Smit

Garage W.W. Smit - Amsterdam

733 reviews geplaatst waarvan 189 zonder opmerkingen

Review dit bedrijf!

1 van de 2
Nog geen twee jaar geleden voor bijna €300 een originele Accu in mijn Audi laten plaatsen. Afgelopen winter al problemen mee gehad en nu stuk. Smit geeft aan niks te kunnen doen want ze geven geen garantie op accu's. Slechte service en tegen de Bovag afspraken in.
Geplaatst door op 9 apr. 2020 12:12
2 van de 2
Ik kom al zo’n 10 jaar bij Garage W.W. Smit en ben altijd uitermate tevreden over de service, klantvriendelijkheid en kwaliteit. Deze garage kan ik dan ook van harte aanbevelen. Zelfs sinds dat ik 5 jaar geleden naar West-Friesland verhuist ben, ga ik nog altijd voor service en onderhoud naar deze garage in Amsterdam.

Over de jaren heen, van APK keuring tot zelfs het reviseren van mijn Audi A4 motor (i.v.m. hoog olie verbruik), ben ik altijd vakkundig bijgestaan en is er altijd in goed overleg over de kosten gesproken.

Recent ook weer prima een reparatie afgehandeld, waarbij wij de leenauto voor langere tijd hebben mogen gebruiken. Nogmaals dank hiervoor en tot over een paar maanden weer voor de APK!
Geplaatst door op 7 feb. 2020 11:09
1 van de 2
Ik was, tot mijn laatste ervaringen met WW Smit, een totale leek op motor gebied en moet mij laten leiden door de experts. Jaren heb ik met mijn vorige auto (Golf 4) prima ervaringen gehad met WW Smit. Oplossen van probleem met een nieuwere auto (Audi A4 2012 met ratelende motor) echter zeer problematisch. Initiele analyse van WW Smit was dat nokkenas vervangen moest worden (a EUR 3000/4000) zonder garantie dat storing daarmee verholpen zou zijn. Telefonische second opinion leerde dat een ratelend geluid bij dit type motor een bekend, en makkelijk te verhelpen probleem is (een kapotte nokkenassensor). WW Smit wist dit niet. Na de second opinion met WW Smit te hebben gedeeld werd mij verteld dat ik voor diagnose, de reparatie die WW Smit dacht te moeten doen en het dichtmaken van de motor minimaal EUR 1700 kwijt zou zijn zonder garantie dat daarmee het probleem verholpen zou zijn. Uiteindelijk heb ik verzocht de motor dicht en rijklaar te maken zodat ik naar een andere garage kon. Voor de (onvolledige) diagnose en het open en dichtmaken van de motor heb ik 830 euro betaald waarop ik, na mailcontact, EUR 190 korting heb gekregen, Bij een andere garage is de nokkenassensor voor een dikke 300 euro vervangen en sindsdien loopt de auto perfect op een door WW Smit slecht dichtgemaakte distributiedeksel na. Hoewel het voor een onafhankelijke monteur optisch al duidelijk was dat dat de reden voor een niet eerder voorgekomen oliellekkage was gaf WW Smit opnieuw onvoldoende thuis: zij zouden een diagnose doen en indien zij van mening waren dat de lekkage niet aan hun eigen werk lag, moest ik zelf de kosten voor het oplossen van de lekkage betalen. De spreekwoordelijke slager die zijn eigen vlees keurt terwijl een onafhankeljke monteur al had vastgesteld dat het een fout van WW Smit was. Heel vervelend allemaal en, ondanks uitvoerig contact met de garage, hebben zij verder geen enkele water bij de wijn gedaan noch begrip getoond. Pas dus op voordat je hier een paar duizend euro aan je auto uitgeeft!
Geplaatst door op 1 nov. 2019 17:45
1 van de 2
Auto Skoda Fabia gebracht voor jaarlijkse APK in combinatie met onderhoudsbeurt.Bracht de auto zoals afgesproken rond 8.00 uur,en had een leenauto mee (VW-Up) ,want best handig in de regen voor heen en weer naar Haarlem. Werd al vrij snel gebeld met de vraag wat ik wel of niet gedaan wilde hebben,en wat niet,maar als je een beurt hebt afgesproken;dan voer je toch gewoon uit wat daar onder valt zou ik zeggen...?..(Er werd ook gevraagd naar één of ander reinigingsgoedje om injectiesysteem te reinigen)..werd al een beetje huiverig. ! Los ook zelf dingen op in hobbygarage,maar wilde nu eens het gemak hebben. Bij het ophalen van de auto scheen er één of ander kastje in de leenauto niet gewerkt te hebben ,en moest er een bedrag voor gebruikte benzine bepaald worden;normaliter logisch;rekening betaald van 205,47 ,-,en na controle voertuig was de ruitensproeier vloeistof NIET bijgevuld,en had logischerwijs daarna ook sterke twijfels over het wel of niet wisselen van de motorolie. Dan was de motorklep dusdanig dichtgedaan dat het steuntje niet in houder was teruggeplaatst,en de vuldop ruitensproeier tussen motorblok lag.beetje slordig..(details zijn belangrijk) Verder ook stuur even schoongemaakt omdat daar zich ook iets ondefinieerbaar op bevond . Kortweg een dure APK-"Oliebeurt" .
Geplaatst door op 16 aug. 2019 10:58
1 van de 2
Ik raad dit bedrijf sterk af. Mijn auto is met motorstoring hiernaartoe gebracht door de wegenwacht. Na een onderzoek was het probleem gevonden en werd reparatie aangeboden voor 2.000,-. Het bedrag oogde mij erg fors, dus toch ook even met dealer zelf gebeld. Zelfde reparatie was daar 800 euro goedkoper. Bij navraag waarom het prijsverschil kreeg ik een wollig verhaal wat leek te suggereren dat dealer het niet goed zou doen, maar geen duidelijkheid over wat dan precies het verschil was. En mijn doorvragen werd duidelijk niet op prijs gesteld. Ze zouden echter nog even intern overleggen wat het verschil verklaarde. De volgende dag telefoon gekregen dat dit het toch echt was en dat ik anders maar naar de dealer moest. Toen ik zei dan maar naar de dealer te gaan voor reparatie, zou het ineens mogelijk een aantal dagen duren voordat de auto gereed voor transport was i.v.m. drukte. Toen ik aangaf dat dat geen probleem was, was hij ineens dezelfde middag nog klaar want er was toch nog een gaatje. Vervolgens zelf een transport mogen regelen en 400 euro aan onderzoekskosten mogen betalen anders mocht ik hem niet laten ophalen. Hield hier een sterk gevoel aan over van klant klem zetten en leeg knijpen.
Geplaatst door op 21 jun. 2019 19:31
Reactie van autobedrijf: Geachte heer Legro, Het spijt ons dat u het contact met ons heeft ervaren als 'klem gezet en leeg geknepen'. Op zich begrijpelijk: als leek hoeft u geen verstand te hebben van auto’s, dan moet u kunnen vertrouwen op de expertise en eerlijkheid van de garage. De informatie die wij u over het probleem met uw auto hebben gegeven was volgens ons eerlijk en duidelijk! Het probleem met uw auto was namelijk tweeledig: er zat een storing in de motor, mogelijk door een versprongen distributieketting, maar uw auto had mogelijk ook een probleem met de aandrijving vanuit de automatische versnellingsbak. Wij konden om die reden bij uw auto onmogelijk vooraf melden wat de totale reparatie zou gaan kosten. Wij hebben u meerdere malen uitgelegd dat wij eerst de motor weer draaiend moesten hebben alvorens te kunnen beoordelen wat er aan de hand kon zijn met de versnellingsbak. Op uw aandringen hebben wij geroepen, reken zomaar op €2.000. Als u vervolgens de dealer gaat bellen wat het vervangen van een distributieketting kost, maakt u volgens ons geen juist kostenvergelijk en komt ons over als niet eerlijk. Jammer dat u dit omschrijft als een ‘wollig verhaal'. Wij zijn eerlijk gezegd wel oprecht nieuwsgierig of en zo ja wat er nu precies aan de hand was met de versnellingsbak…
1 van de 2
Afspraak plannen via website werkt voor geen meter.
Het is me nu al twee keer overkomen dat ik online een afspraak inplan en dat ik er vervolgens geen bevestiging(smail) van krijg.. Na telefoontje krijg ik te horen dat ze van niks weten en dat het waarschijnlijk aan mezelf ligt.Tja...Ik heb hier toch echt een screenshot van mijn aanvraag.
Het feit dat ik al jaren klant ben en een serieus probleem heb aan mijn auto speelt voor hun niet mee: ik kan weer achteraan sluiten.
Ben er nu wel klaar mee.
Geplaatst door op 4 jun. 2019 12:13
2 van de 2
Vriendelijke mensen en een snelle service.
Geplaatst door op 19 dec. 2018 12:34
1 van de 2
Ik was op zoek naar een goed garage om mijn Audi A3 Limousine een beurt en APK te geven. nav goede review ben ik gekomen bij WW Smit in Amsterdam. Mijn auto heeft een longlife service en apk nodig. dus een afspraak gemaakt. op de afgeproken dag mocht ik mijn auto een avond van te voren brengen en een leenauto meekrijgen. Ik dacht ohh goede service! Dit had ik niet bij de Audi dealer. volgende ochtend werd ik gebeld en kreeg een vriendelijke man aan de telefoon die mij meedeelde wat er moet gebeuren en toen kwam hij met een prijs ruim 1100 euro!! wow dacht ik bij mezelf dat is best wel veel, heb ik niet verwacht dus ik vroeg wat er allemaal moest gebeuren. alle filters, mijn accu kwam hun test niet door dus die willen ze vervangen, mijn remmen waren bijna op en mijn voorbanden ook. ze willen ook een middeltje in mijn brandstof doen want dat zou goed zijn voor mijn auto. ik dacht bij mezelf alle filters heb ik al half jaar geleden gedaan, mijn banden kunnen nog wel zeker half jaar nog mee, mijn remindicator gaf nog niets aan dus die kan ik nog wel mee rijden en mijn accu heb ik nog geen last van omdat mijn start stop systeem nog doet. Dus ik zei tegen deze vriendelijke man over de telefoon dat ik deze dingen niet hoeft te vervangen en alleen mijn longlife service en mijn remmenvloeistof. dacht tja ik ben de klant dus ik bepaal zelf wat ik laat vervangen en wat ik niet hoeft te vervangen. aangezien ik best wel wat weet over auto's(hobby) nou deze man werd helemaal Boos op mij omdat ik niets liet maken bij hem en ging me dreigen dat ik niet meer welkom ben de volgende keer bij hun! ik dacht echt wtf is dit, garage wordt boos omdat ik bepaalde werkzaamheden niet liet doen bij hun? wat heb ik verkeerd gedaan? ik bepaal toch zelf wat ik laat vervangen en wat niet als klant? ik heb niet eens geklaagd dat ze duur zijn of de prijzen te hoog was ging niet onderhandelen over de prijs. ik zei alleen dat sommige dingen zoals mijn banden, accu, middeltje voor in mijn brandstof (wondermiddel??) en de filters die ik zelf al een half jaar geleden heb vervangen. zonder deze vervangen is mijn auto nog steeds APK goedgekeurd zonder aantekeningen of wat dan ook! dus ik betaal gewoon voor de longlife service en APK! Omdat ik bepaalde dingen niet liet vervangen werd de garage boos en ben ik niet meer welkom? nou ze denken aan deze klant kunnen we niet veel verdienen dus hij mag niet meer terugkomen! dat zei hij echt letterlijk!!! dat is echt belachelijk!! dus pas op mensen als jullie komen. zijn echte schurken! ze willen alleen aan je verdienen! je mag als klant zelf niet bepalen, zij bepalen voor jou en als je als klant toch bepaalt ben je niet meer welkom! service is echt slecht! ik kan niets zeggen over de kwaliteit van de werkzaamheden, kan heel goed zijn hoor maar service een dikke NUL!!!
Geplaatst door op 6 dec. 2018 0:27
Reactie van autobedrijf: Geachte heer Nguyen, dank voor uw zeer uitgebreide review. U heeft een erg mooie A3 Sedan en bent speciaal uit Purmerend naar ons toe gekomen voor een onderhoudsbeurt. Als een auto voor het eerst bij ons in de werkplaats is, krijgt deze een totaal diagnose opdat wij afhankelijk van de algehele technische (onderhouds)staat van de auto alsmede het rijgedrag en wensen van u als klant het juiste onderhoud kunnen adviseren. Anders dan wij normaliter gewend zijn was u erg geïnteresseerd in de voorgeschreven onderhoudsvoorschriften van Audi voor zaken als lucht-, interieur- en brandstoffilter en welke minimale eisen er gelden voor remmen en banden als het gaat om de APK. Pas later in het gesprek begrijpen wij dat u een gedeelte van deze onderdelen zelf al had vervangen en gecontroleerd. Het lukte ons niet om u uit te leggen dat het fysiek controleren van bijvoorbeeld een filter net zo veel werk is als het direct vervangen. U verwachte dat wij alle filters controleren of deze ook echt aan vervanging toe waren want daar ‘betaalde u voor’. Jammer dat u in uw review niet zo eerlijk bent wij hebben gemeld dat zowel de remmen als de banden matig waren en ook de accu de volgende onderhoudsbeurt (30.000 km verder) niet zouden halen. Dan kon u daar alvast rekening mee houden. Vervolgens hebben wij een discussie over minimale APK eisen en gemiddelde vervangingsinterval van remmen en de levensduur van een accu. Wanneer u ons als boos of dreigend zou hebben kunnen ervaren, begrijpen wij echt niet. Wij hebben inderdaad een nogal confronterende vraag terug gesteld: ‘Waarom u bij ons een onderhoudsbeurt uit laatn voeren als u alles zelf al heeft gecontroleerd en vervangen?’ Het gemak van een gratis leenauto en ’s avonds open tot 20:00 lag hier aan ten grondslag. Mogen wij dan niet reageren dat wij de volgende keer de gratis leenauto ’s avonds liever aan een andere klant gunnen? Wij bedienen hiermee liever een klant die zijn auto naar de garage brengt om de volgende 30.000 km zonder zorgen kan vertrouwen op zijn/haar auto. Dat is inderdaad waar wij ons geld mee verdienen. Sorry dat wij dan iets te eerlijk zijn geweest in het gesprek.
1 van de 2
Unfortunately everything is wrong with this guys. Had to replace a main thermostat in VW Golf GTI mk5.
Was looking for a garage nearby and find them. based on the review they were OK. So I called and made an appointment - had to wait for 2 weeks. They were not able to provide a price neither for a detail nor for work, however this is absolutely standard request. Actually a woman on the phone was quite rude when I asked what will be a cost she told that if she will reply everyone about the price, she will only be doing that.
OK, so I wait 2 weeks and come. Later they call and say can I come back and pick a car, because anyway they have to order a detail and I have to wait 1 week more. When I ask about the price, they say that it is around 700 eur. I was a bit shocked because by that time I've already asked couple of other places and they told me that standard price for such work + detail is 250-350 eur range. Of course I came back and decided not to pay twice for people who do not even have OEM parts available at stock. And remember? - my car is standard VW Golf, not Maserati or whatsoever.
The next day I get an invoice from them - I should pay for the ECU diagnostic that I did not asked for. In fact I told them exactly what they have to do - just change a main thermostat. For their convenience I've even provided them with OEM detail part number.
So finally, I've had the job done at another place, very professional and paid 300 eur. Not 700!
Geplaatst door op 4 dec. 2018 14:02
Reactie van autobedrijf: Dear Mr Nosenko, Thank you for your review. We totally agree that an estimate of €700 is a bit strange if you can have the ‘same job’ done somewhere else for only €350. We don’t agree that you only asked for a replacement of the thermostat. By bringing your car you also asked for cleaning the intake manifold. Anyhow we ended up having a discussion about an invoice of only €39 for the diagnose. Bottom-line you didn’t pay at all and on top of that you treated us with a bad review!
2 van de 2
Deskundige technici, nette voorlichting.
Geplaatst door op 24 jul. 2018 10:24

Review dit bedrijf!

Deze garage haalt een uit 10 met 733 reviews
. (719 positiefen14 negatief

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >