vergelijk, kies en maak een afspraak

5 reviews geplaatst

Review dit bedrijf!

5 5
Super slecht. Te duur, geen communicatie
Geplaatst door op 30 mrt. 2021 17:44
5 5
Oplichters
Geplaatst door op 30 mrt. 2021 17:17
5 5
Ik heb enkele dagen met de auto gereden nadat Hartog 5 á 6 proefritten heeft gemaakt na een hele dag ‘optimaliseren’.

Het is om te huilen:

- Hij trekt bij hogere snelheden in hogere versnellingen niet door, er zitten compleet dode punten in de vermogensopbouw. Er gebeurt dan gewoon seconden lang niets gedurende enkele intervallen van 200rpm.

- De auto schakelt niet hoger dan 7, en op een gegeven moment zelfs terug naar 6 omdat hij niet verder komt. Het is een 8 bak voor alle duidelijkheid.

- De auto komt niet verder dan 230km/h, daarna is hij gewoon doods. Voorheen 270km/h.

- 100km/h op de cruise doet hij in de 6, totdat er iemand voor me rijdt die 95km/h rijdt en de ACC reageert: doorschakelen naar 7, door naar 8, en vervolgens terug naar 6.

Uiteraard gevraagd of hij dit herkent, aangeboden de video’s te sturen zodat het opgelost kan worden. Conclusie: hij wil hem weer origineel maken.
Geplaatst door op 31 okt. 2020 22:53
5 5
Helaas,ben ik zeer teleurgesteld in professionaliteit van dit bedrijf op een aantal punten :

1.Geen garantie na de reparatie/vervanging van de distributiekettingen en lijst van andere onderdelen rondom deze reparatie.
2.(Lichte)Schade aan mijn auto ontstaan tijdens periode van de reparatie.
3.Onderdelen vervangen die waarschijnlijk niet vervangen hoefden te worden.
4.Afspraken niet nagekomen.Ik had om foto's van de reparatie gevraagd en een tussentijdse uitnodiging als ze de mogelijke oorzaak van het verspringen van een tand van de distributie gevonden hadden.Niet nagekomen.

1.Dat er geen garantie "kan worden gegeven" op vervanging van distributieketting is misschien voor mij wel het meest zorgwekkende.
De reden : omdat er nog vuile olie en restanten in oliepoorten van het motorblok zouden kunnen zitten,wat later opnieuw problemen met de distributieketting zou kunnen gaan veroorzaken.

2.Er is lichte schade ontstaan aan mijn auto tijdens de reparatie bij Hartog Tuning.
Het is achteraf gebleken dat mijn auto 2 dagen zonder mijn toestemming is gebruikt voor woon werk verkeer,daar is de schade hoogstwaarschijnlijk ontstaan.

Men gaf in eerste instantie aan,dat de auto tijdens de periode dat deze in hen beheer was,niet uit de garage is geweest en dat auto's onder doeken staan als er niet aan gesleuteld werd.En dat t niet mogelijk was dat de schade bij hun was ontstaan.
(Ik had de auto voordat ik deze had aangeboden bij Hartog voor de garage zorgvuldig gecontroleerd op eventuele schades.Dit omdat de auto met een transport vanuit Arnhem is vervoerd naar Alkmaar en ik zeer gehecht ben aan mijn bolide.)
Maar na de reparatie (6500 euro),buiten toen ik weg wilde rijden,werd er mij door de eigenaar zelf verteld dat een collega de auto 2 dagen mee had gehad naar huis (50 km) verder om te "testen".En dat de auto goed reed.
De auto stond,toen ik hem na reparatie ophaalde voor het pand van Hartog strak met de achterzijde tegen de gevel aan.Hierdoor kon ik de achterzijde niet zien en kon er ook niet achterlangs lopen.Ik ging ervan uit dat t goed zat.
Thuis aangekomen constateerde ik meerdere diepen krassen op achterzijde van mijn kofferbak van een cm of 15-20.
Ik heb direct gemaild,met foto's erbij.Het antwoord was op eerste mail dat t niet kon zijn gebeurt bij hun.Voor mij was er geen enkele twijfel,dat dit bij hen gebeurd was.

Het uitleen verhaal van mijn auto,bij de 2e mail toegevoegd.2e reactie werd dat bijgedraaid,dat de auto toch was meegenomen,maar bij de persoon thuis de 2 dagen binnen had gestaan.En dat er nog nooit schade was ontstaan in 16 jaar.
Ook dat ze niet voor kleine schades verzekerd waren.
We hebben het hier over een kleine schade van 350 euro,tegenover een reparatie van 6500.
Ze hebben mij nog wel voorgesteld om de diepe krassen,want daar gaat t om,proberen weg te poetsen.
Ik ben naar een lokaal autospuitbedrijf geweest en de krassen zijn volgens hen te diep om weg te poetsen.Daar een offerte laten maken voor herstel van de schade en bijgevoegd in een volgende mail.
Ik had hele hoge verwachtingen qwa professionaliteit van dit bedrijf,maar is gaan wankelen na dit voorval.
Hierna ben ik aan nog een zaak gaan twijfelen :

3.Na de 1e diagnose en offerte werd ik gemaild dat de kleppendeksel seal's lekten,en dat deze niet los verkrijgbaar waren,maar in set moesten worden aangeschaft met kleppendeksels(extra post van 585 euro icl. btw).Ik heb dat in vertrouwen gewoon aangenomen.
Nu achteraf,omdat ik hier aan begon te twijfelen na punt 2 vond ik 3 leveranciers in 5 minuten Google op oen-nummers,die deze pakkingen/seal's van bij elkaar 30 euro gewoon op voorraad hebben en direct konden leveren.Dus kleppendeksel vervangen is in mijn ogen onnodig geweest.

4.Ook had ik om foto's gevraagd van de reparatie,ik heb ze nog niet

Ik heb dit bedrijf via enigszins verontwaardigde mail de kans gegeven het vertrouwen te herstellen,maar een dichte deur.
Hopelijk is het vervangen van de distributieketting wel goed uitgevoerd.De tijd en kilometers zullen dat moeten laten blijken.


Voor mij volgende keer gewoon weer bij de Audi-dealer.
Helaas,ben ik zeer teleurgesteld in professionaliteit van dit bedrijf op een aantal punten :

1.Geen garantie na de reparatie/vervanging van de distributiekettingen en lijst van andere onderdelen rondom deze reparatie.
2.(Lichte)Schade aan mijn auto ontstaan tijdens periode van de reparatie.
3.Onderdelen vervangen die waarschijnlijk niet vervangen hoefden te worden.
4.Afspraken niet nagekomen.Ik had om foto's van de reparatie gevraagd en een tussentijdse uitnodiging als ze de mogelijke oorzaak van het verspringen van een tand van de distributie gevonden hadden.Niet nagekomen.

1.Dat er geen garantie "kan worden gegeven" op vervanging van distributieketting is misschien voor mij wel het meest zorgwekkende.
De reden : omdat er nog vuile olie en restanten in oliepoorten van het motorblok zouden kunnen zitten,wat later opnieuw problemen met de distributieketting zou kunnen gaan veroorzaken.

2.Er is lichte schade ontstaan aan mijn auto tijdens de reparatie bij Hartog Tuning.
Het is achteraf gebleken dat mijn auto 2 dagen zonder mijn toestemming is gebruikt voor woon werk verkeer,daar is de schade hoogstwaarschijnlijk ontstaan.

Men gaf in eerste instantie aan,dat de auto tijdens de periode dat deze in hen beheer was,niet uit de garage is geweest en dat auto's onder doeken staan als er niet aan gesleuteld werd.En dat t niet mogelijk was dat de schade bij hun was ontstaan.
(Ik had de auto voordat ik deze had aangeboden bij Hartog voor de garage zorgvuldig gecontroleerd op eventuele schades.Dit omdat de auto met een transport vanuit Arnhem is vervoerd naar Alkmaar en ik zeer gehecht ben aan mijn bolide.)
Maar na de reparatie (6500 euro),buiten toen ik weg wilde rijden,werd er mij door de eigenaar zelf verteld dat een collega de auto 2 dagen mee had gehad naar huis (50 km) verder om te "testen".En dat de auto goed reed.
De auto stond,toen ik hem na reparatie ophaalde voor het pand van Hartog strak met de achterzijde tegen de gevel aan.Hierdoor kon ik de achterzijde niet zien en kon er ook niet achterlangs lopen.Ik ging ervan uit dat t goed zat.
Thuis aangekomen constateerde ik meerdere diepen krassen op achterzijde van mijn kofferbak van een cm of 15-20.
Ik heb direct gemaild,met foto's erbij.Het antwoord was op eerste mail dat t niet kon zijn gebeurt bij hun.Voor mij was er geen enkele twijfel,dat dit bij hen gebeurd was.

Het uitleen verhaal van mijn auto,bij de 2e mail toegevoegd.2e reactie werd dat bijgedraaid,dat de auto toch was meegenomen,maar bij de persoon thuis de 2 dagen binnen had gestaan.En dat er nog nooit schade was ontstaan in 16 jaar.
Ook dat ze niet voor kleine schades verzekerd waren.
We hebben het hier over een kleine schade van 350 euro,tegenover een reparatie van 6500.
Ze hebben mij nog wel voorgesteld om de diepe krassen,want daar gaat t om,proberen weg te poetsen.
Ik ben naar een lokaal autospuitbedrijf geweest en de krassen zijn volgens hen te diep om weg te poetsen.Daar een offerte laten maken voor herstel van de schade en bijgevoegd in een volgende mail.
Ik had hele hoge verwachtingen qwa professionaliteit van dit bedrijf,maar is gaan wankelen na dit voorval.
Hierna ben ik aan nog een zaak gaan twijfelen :

3.Na de 1e diagnose en offerte werd ik gemaild dat de kleppendeksel seal's lekten,en dat deze niet los verkrijgbaar waren,maar in set moesten worden aangeschaft met kleppendeksels(extra post van 585 euro icl. btw).Ik heb dat in vertrouwen gewoon aangenomen.
Nu achteraf,omdat ik hier aan begon te twijfelen na punt 2 vond ik 3 leveranciers in 5 minuten Google op oen-nummers,die deze pakkingen/seal's van bij elkaar 30 euro gewoon op voorraad hebben en direct konden leveren.Dus kleppendeksel vervangen is in mijn ogen onnodig geweest.

4.Ook had ik om foto's gevraagd van de reparatie,ik heb ze nog niet

Ik heb dit bedrijf via enigszins verontwaardigde mail de kans gegeven het vertrouwen te herstellen,maar een dichte deur.
Hopelijk is het vervangen van de distributieketting wel goed uitgevoerd.De tijd en kilometers zullen dat moeten laten blijken.


Voor mij volgende keer gewoon weer bij de Audi-dealer.






Geplaatst door op 3 okt. 2020 11:32
5 5
Mijn VW Golf Plus TSI, 1.4 160 pk met compressor en turbo. 
Nieuw afgeleverd begin jan 2010. Kenteken: 49-KLF-7 (zelf opgehaald in Wolfsburg)
Reeds na 10.000 km begon de motor onregelmatig te lopen. Ik naar de dealer die heeft er vier nieuwe bougies ingezet ?? probleem verholpen. Tijdens onze vakantie in Italy bij een km stand van rond de 25.000 begon de auto behoorlijk onregelmatig te lopen en de gehele auto te schokken. Na gebeld te hebben met mijn dealer in NL langzaam naar een grote VW dealer in Parma (IT) gereden. Daar is drie dagen geprobeerd de auto te repareren maar dat lukte niet. De auto is met een auto ambulance naar de dealer in Hoofddorp gebracht. Wij met een leen auto verder naar huis gereden. Bij terugkomst en aankomst van onze auto belde de dealer dat hij gerepareerd was mijn vraag wat is er aan gedaan? wederom  vier nieuwe bougies??? Daarna en later nog een nieuwe waterpomp een nieuwe ....Klep. Vrij veel onderhoud gedaan aan de DSG bak?. Na de 135.000 km (22 dec 2015) liep de motor stationair weer erg onregelmatig ik naar de dealer er moest een kabeltje vervangen worden.....maar daarna liep hij nog steeds slecht (begin jan 2016) ik ben naar een bevriende garage gegaan daar is de compressie gemeten, cyl een 6.5 bar twee 10.5 bar drie en vier elk 12 bar. Op advies van deze garage ben ik direct langzaam naar Fa, de Hartog-Tuning  in Alkmaar gereden daar werd na onderzoek en demontage van de motor geconstateerd dat er op enkele cilinderwanden, veel schade zat, er was een zuiger gescheurd en van een andere zuiger was een veer gebroken. Motorblok is opgeboord,(extra werk) eerste overmaat  zuigers geplaatst ketting en riemen vervangen ++++ alles weer gemonteerd en
ingebouwd na betaling van € 3750.00  auto weer mee genomen. Mijn vraag dat alles kan toch niet bij een kilometerstand van 135.000 km????? Nu Garantie op de motor 100.000 km maar wel om de 10.000 km olie verversen bij De Hartog.

Ik ben 71 jaar en zeker geen coureur!!!!
Ik ben super geholpen !!!! Door  Pedro de Hartog in Alkmaar!!!! Aanrader !!
Geplaatst door op 17 feb. 2016 19:47

Review dit bedrijf!

Deze garage haalt een uit 10 met 5 reviews
. (1 positiefen4 negatief