5
5
Op 29/11/2014 heeft mijn dochter een Suzuki Swift uit 1999 gekocht bij Moes Cars voor 2000 euro, ze kreeg nog 100 euro terug voor haar oude swift (20 jaar oud) die was afgekeurd vanwege oa doorgeroeste kokerbalken
Mijn dochter zocht een wat jonger, maar betaalbaar autootje dat een paar jaar mee kon en veilig was (mijn dochter is student en rijdt elke week heen en weer naar Antwerpen). Volgens de verkoper voldeed de gekochte swift aan die voorwaarden. Hij heeft met geen woord gerept over slechte kokerbalken, doorgeroeste bodemplaten of andere mankementen. hem is tevens nog gevraagd of de grote velgen/ banden die onder de auto zaten wel verantwoord waren: was volgens hem geen enkel probleem.
Op de 29e hebben we (dochter en ik) de auto opgehaald, na een kwartiertje ging op de snelweg een sensorlampje branden en zijn we teruggereden naar Moes cars. Volgens de verkopers was het lampje geen probleem, na loskoppelen van de accu was lampje uit en konden we weer op pad. Op mijn vraag of de foutmelding niet uitgelezen kon worden zeiden ze dat dit niet mogelijk was!
Na kwartier ging lampje natuurlijk weer branden, we zijn toen wel naar huis gereden, lampje is al die tijd niet meer uitgegaan, we hebben dezelfde week nog laten uitlezen bij onze eigen dealer, er bleek een defect te zijn wat gerepareerd kon worden voor 200 euro. Omdat dit niet noodzakelijk was hebben we er voor gekozen dat niet te doen.
Omdat er afgelopen maanden steeds vreemde klachten waren (auto ging hard trillen bij hogere snelheden, abs werkte niet goed) heeft mijn dochter de auto op ons aandringen eens na laten kijken bij onze vaste suzukidealer in Vlissingen. de resultaten waren nogal schokkend: aandrijfas geeft storing op ABS-ring (verkeerde ring), dorpel li en re zijn zeer slecht (apk afkeur), lambda sensor is defect en gemonteerde wielen zijn te groot en raken dus ook. We hebben zelf onder de auto gestaan en zijn geschrokken van de conditie. In beide dorpels/ kokerbalken zitten grote gaten. Aan de rechterzijde is geprobeerd dit te repareren, de las hecht echter niet goed op de doorgeroeste dorpel.
Ons standpunt is dat Moes Cars ons een zeer slecht product hebt verkocht voor een veel te hoge prijs. Daarbij hebben ze mankementen aan de auto verzwegen en ook niet genoemd toen we er naar vroegen. Er is niet adequaat en goed gehandeld nadat we met een brandend lampje teruggekeerd zijn naar de garage. Keuringsbedrijf Stouband (gevestigd naast moes Cars) had de auto oi bovendien niet goed mogen keuren en tenminste melding moeten maken van de toestand van de auto.
Sinds 29/11 heeft mijn dochter minder dan 3000 kilometer gereden met de auto.
We hebben nav de bevindingen van onze eigen dealer contact gehad met Moes Cars en het rapportje + een aantal foto's van de kokerbalken opgestuurd (per mail). In telefonisch contact was Moes Cars eerst afwerend, er zou niets mis zijn met de auto, bovendien schrok hij niet van de foto's van de kokerbalken (voor ons onbegrijpelijk). In tweede gesprek bood hij aan dat we met de auto langs kwamen om dingen in orde te maken (hij noemde oa vier andere wielen en vervanging van de aandrijfas, over wat hij met kokerbalken ging doen kregen we geen duidelijkheid). We spraken af dat hij per mail zou bevestigen wat we hadden afgesproken, deze mail is nooit gekomen, ook niet na enkele mailtjes van onze kant met een duidelijk voorstel.
Kortom, Moes cars is een uiterst onbetrouwbaar bedrijf en ik raad een ieder aan daar nooit een auto te kopen.
Geplaatst door J. Walhout
op 13 mei 2015 16:52