5
5
Ik was op zoek naar een goed garage om mijn Audi A3 Limousine een beurt en APK te geven. nav goede review ben ik gekomen bij WW Smit in Amsterdam. Mijn auto heeft een longlife service en apk nodig. dus een afspraak gemaakt. op de afgeproken dag mocht ik mijn auto een avond van te voren brengen en een leenauto meekrijgen. Ik dacht ohh goede service! Dit had ik niet bij de Audi dealer. volgende ochtend werd ik gebeld en kreeg een vriendelijke man aan de telefoon die mij meedeelde wat er moet gebeuren en toen kwam hij met een prijs ruim 1100 euro!! wow dacht ik bij mezelf dat is best wel veel, heb ik niet verwacht dus ik vroeg wat er allemaal moest gebeuren. alle filters, mijn accu kwam hun test niet door dus die willen ze vervangen, mijn remmen waren bijna op en mijn voorbanden ook. ze willen ook een middeltje in mijn brandstof doen want dat zou goed zijn voor mijn auto. ik dacht bij mezelf alle filters heb ik al half jaar geleden gedaan, mijn banden kunnen nog wel zeker half jaar nog mee, mijn remindicator gaf nog niets aan dus die kan ik nog wel mee rijden en mijn accu heb ik nog geen last van omdat mijn start stop systeem nog doet. Dus ik zei tegen deze vriendelijke man over de telefoon dat ik deze dingen niet hoeft te vervangen en alleen mijn longlife service en mijn remmenvloeistof. dacht tja ik ben de klant dus ik bepaal zelf wat ik laat vervangen en wat ik niet hoeft te vervangen. aangezien ik best wel wat weet over auto's(hobby) nou deze man werd helemaal Boos op mij omdat ik niets liet maken bij hem en ging me dreigen dat ik niet meer welkom ben de volgende keer bij hun! ik dacht echt wtf is dit, garage wordt boos omdat ik bepaalde werkzaamheden niet liet doen bij hun? wat heb ik verkeerd gedaan? ik bepaal toch zelf wat ik laat vervangen en wat niet als klant? ik heb niet eens geklaagd dat ze duur zijn of de prijzen te hoog was ging niet onderhandelen over de prijs. ik zei alleen dat sommige dingen zoals mijn banden, accu, middeltje voor in mijn brandstof (wondermiddel??) en de filters die ik zelf al een half jaar geleden heb vervangen. zonder deze vervangen is mijn auto nog steeds APK goedgekeurd zonder aantekeningen of wat dan ook! dus ik betaal gewoon voor de longlife service en APK! Omdat ik bepaalde dingen niet liet vervangen werd de garage boos en ben ik niet meer welkom? nou ze denken aan deze klant kunnen we niet veel verdienen dus hij mag niet meer terugkomen! dat zei hij echt letterlijk!!! dat is echt belachelijk!! dus pas op mensen als jullie komen. zijn echte schurken! ze willen alleen aan je verdienen! je mag als klant zelf niet bepalen, zij bepalen voor jou en als je als klant toch bepaalt ben je niet meer welkom! service is echt slecht! ik kan niets zeggen over de kwaliteit van de werkzaamheden, kan heel goed zijn hoor maar service een dikke NUL!!!
Geplaatst door D. Nguyen
op 5 dec. 2018 23:27
Reactie van autobedrijf:
Geachte heer Nguyen, dank voor uw zeer uitgebreide review.
U heeft een erg mooie A3 Sedan en bent speciaal uit Purmerend naar ons toe gekomen voor een onderhoudsbeurt. Als een auto voor het eerst bij ons in de werkplaats is, krijgt deze een totaal diagnose opdat wij afhankelijk van de algehele technische (onderhouds)staat van de auto alsmede het rijgedrag en wensen van u als klant het juiste onderhoud kunnen adviseren.
Anders dan wij normaliter gewend zijn was u erg geïnteresseerd in de voorgeschreven onderhoudsvoorschriften van Audi voor zaken als lucht-, interieur- en brandstoffilter en welke minimale eisen er gelden voor remmen en banden als het gaat om de APK. Pas later in het gesprek begrijpen wij dat u een gedeelte van deze onderdelen zelf al had vervangen en gecontroleerd. Het lukte ons niet om u uit te leggen dat het fysiek controleren van bijvoorbeeld een filter net zo veel werk is als het direct vervangen. U verwachte dat wij alle filters controleren of deze ook echt aan vervanging toe waren want daar ‘betaalde u voor’.
Jammer dat u in uw review niet zo eerlijk bent wij hebben gemeld dat zowel de remmen als de banden matig waren en ook de accu de volgende onderhoudsbeurt (30.000 km verder) niet zouden halen. Dan kon u daar alvast rekening mee houden. Vervolgens hebben wij een discussie over minimale APK eisen en gemiddelde vervangingsinterval van remmen en de levensduur van een accu. Wanneer u ons als boos of dreigend zou hebben kunnen ervaren, begrijpen wij echt niet.
Wij hebben inderdaad een nogal confronterende vraag terug gesteld: ‘Waarom u bij ons een onderhoudsbeurt uit laatn voeren als u alles zelf al heeft gecontroleerd en vervangen?’ Het gemak van een gratis leenauto en ’s avonds open tot 20:00 lag hier aan ten grondslag. Mogen wij dan niet reageren dat wij de volgende keer de gratis leenauto ’s avonds liever aan een andere klant gunnen? Wij bedienen hiermee liever een klant die zijn auto naar de garage brengt om de volgende 30.000 km zonder zorgen kan vertrouwen op zijn/haar auto. Dat is inderdaad waar wij ons geld mee verdienen. Sorry dat wij dan iets te eerlijk zijn geweest in het gesprek.