5
5
Twee weken geleden kwamen wij bij Caroutlet om een auto met airbags en airco te kopen. Dhr. Delies wees ons op een mooie Opel Corsa met deze opties. Een Ford Ka, waar wij ook wel interesse in hadden, raadde hij ons af. Zo'n roestbak wilde hij ons niet verkopen. Hiermee wekte hij ons vertrouwen. De Cora zou met een nieuwe APK worden afgeleverd wat eveneens vertrouwen wekte.
Bij het nakijken van de auto bleek dat de kokerbalken verrot waren. Dhr. Delies bood aan deze te laten repareren. Dan zouden we een goede auto hebben. Hij stelde voor om de kosten van deze reparatie (€300) te delen.
Dit zou verrekend worden met de inruil van de oude Corsa die we vier maanden gelden ook bij Caroutlet voor €450 hebben gekocht als "tussenauto".
Na de koop bleken de remblokken, de handremkabel en uitlaat kapot te zijn. Dit hebben we voor €350 laten repareren zodat de auto door de APK zou kunnen. Deze auto wilde dhr. Delies dan wel inruilen voor €300 en dan moesten we nog €650 bijbetalen voor de nieuwe Corsa. Daar zouden wij teveel op verliezen en besloten daarom om de oude Corsa particulier te verkopen.
Op de afgesproken afleverdag was nieuwe Coras niet klaar. Dhr. Delies gaf aan geen invloed op te hebben de duur van reparaties (de kokerbalken) omdat hij dit soort klussen uitbesteed. Als goedmaker zou de auto de volgende dag netjes nagekeken en schoongemaakt worden want hij wilde graag een nette auto verkopen.
Wel vervelend want mijn man had een middag vrij genomen zodat hij zelf een proefrit kon maken alvorens de auto te kopen. Dit kon nu niet doorgaan. De volgende dag merkte ik tijdens de proefrit dat de airco niet werkte en zag ik dat er een lampje bleef branden waarvan ik niet wist wat het was. Ook vond ik de auto instabiel in het rijgedrag.
Ik sprak mijn twijfel uit naar dhr. Delies over de staat van auto en overlegde telefonisch met mijn man over de koop. Telefonisch maakte dhr. Delies met mijn man de afspraak dat wanneer de auto niet goed was en de airco niet zou werken nadat deze (door ons) was bijgevuld, wij direct onze €900 terug zouden krijgen. Vertrouwend op deze afspraak kochten we voor €900 de auto.
Bij het tankstation aangekomen bleek ik geen sleutel te hebben om de tankdop te openen. Die avond maakte mijn man een proefrit. Hij hoorde dat het remsysteem veel lawaai maakte, de ABS sloeg steeds aan, de airco werkte inderdaad niet, de knop van de airco zat los en het lampje wat bleef branden bleek van de airbags te zijn. Met deze mankementen had deze auto nooit door de APK keuring mogen komen.
Meest belangrijk was dat wij betaald hadden voor een auto mèt Airbags en Airco maar een auto kregen waarbij deze opties niet functioneerden. Op grond hiervan vonden wij dat we wel een punt hadden om dhr. Delies aan de gemaakte afspraak met ons te houden: Hij de auto terug en wij ons geld terug.
Het werd de volgende dag een erg vervelend gesprek waarin de eerst zo vriendelijke en vertrouwenwekkende dhr. Delies veranderde in een geïrriteerde en onbetrouwbare autohandelaar. Uiteindelijk na lang aandringen nam hij de auto terug. Wij kregen €100 minder terug dan wij een dag eerder voor dezelfde auto hadden betaald.
"Administratiekosten" volgens dhr. Delies. Ik noem het oplichting en denk dat dhr. Delies er zelf later achterkwam dat hij met deze auto een kat in de zak heeft ingekocht. De kosten van deze miskoop heeft hij op ons verhaald.
Wij komen hier nooit meer terug en raden iedereen af hier een auto te kopen.
Geplaatst door J. Eleveld
op 19 apr. 2016 23:40
Reactie van autobedrijf:
Beste J. Eleveld,
Wij hebben u aangeboden om de mankementen waaronder de airco en de niet passende tankdopsleutel ( in onze ogen niet on overkomelijk ) te repareren. U gaf aan geen vertrouwen meer in ons te hebben en uw geld terug te willen. Gezien de door ons gemaakte kosten ( ruim €300 APK en tenaamstellen voertuig ) Hebben wij u een voorstel gedaan waar u op bent ingegaan.
Kortom, u had twee keuzes
1. De auto laten repareren door ons ( kostenloos )
2. De auto inleveren en ons tegemoet komen in kosten ( €100 )
U heeft voor optie twee gekozen en vervolgens schrijft u een negatieve recensie om 1.40 s'nachts? Ik denk dat u beter uw woede op iemand anders kan botvieren dan Caroutlet Groningen
Met vriendelijke groet, Mik Delies